Sociální sítě mohou ovlivnit který seriál bude pokračovat

404m.com, 29. května 2014 ve 12:17:32, 23x přečteno

Při hledání statistik kolik vlastně má Twitter uživatelů v Česku, jsem narazil na blogu sysomos.com, na zajímavý článek. Sociální sítě mohou ovlivnit, který seriál bude mít pokračování. Jistě proč ne? Vždyť sociální sítě dokáží ovlivnit politiku anebo dát zabrat velkým značkám, do té míry že jsou ochotné ustoupit. Tak proč by jednoduše nemohli rozhodovat o tom, který seriál bude mít pokračování.

Jako příklad jsou uvedeny dva seriály The Tomorrow People a Beauty and the Beast. První z nich tTP televizní stanice zatím prodlužovat nebude, naopak druhý BatB pokračování mít bude. Zajímavé na tom je, že tTP dostali lepší hodnocení od diváků i kritiků a dokonce i sledovanosti. Naproti tomu BatB vyhrál v statistikách social engagement. Jeho fanoušci o něm daleko více mluví a neváhají sdílet informace. V pomyslné digitální aréně prostě vede.

Znamená to tedy, že sledovanost na sociálních sítích je důležitější než v televizi? Pouze v jistých ohledech. Pokud máme aktivní fanoušky, kteří šíří povědomí o seriálů, znamená to pro televizní stanici, že je zde potenciál k dalšímu růstu seriálu. Naproti tomu větší sledovanost ale diváci pasivní na sociálních sítích zřejmě nevěští nic dobrého.

Vzhledem k tomu, že dnešní kultura jde ruku v ruce se sociálními sítěmi klidně by to tak i mohlo být. Uzavřené komunity nikdy moc pozornosti netáhli, naproti tomu ty otevřené – zvláště až extrémně otevřené, které cpou obsah všude kam se dá, mohou udávat trendy. Minimálně negativní a i ty se počítají.

Pokračování na: 404m.com

Související články

Google plus kon?í

„We are shutting down Google+ for consumers.“ (Vypínáme Google+ pro uživatele), takto suše oznámil Google na svém oficiálním blogu konec…

Marketingový mix: Co jsou 4P a jak nad nimi p?emýšlet?

Marketingový mix je ob?as brán jako synonymum ke zkratkám 4P, 5P, 7P, 8P nebo 4C. Jedná se o extrémn? známý a pro v?tšinu lidí i…

Všechny odkazy si nejsou rovny – zajímavá infografika z MOZ

Na MOZ vyšla celkem poda?ená infografika o zp?tných odkazech. Na základ? p?edešlých prohlášení Google, patent? a experiment? poskládali…


Komentáře

(nezobrazuje se)