Na prvního apríla zveřejnil největší Pay Per Post systém PlaCla nová pravidla, která se mi moc nezamlouvají. Dokud je neodsouhlasíte, tak se do systému nedostanete. Takže jestli jste je odklikli a nepřečetli, tak je možná nevědomky porušujete. Dlouho jsem přemýšlel jak tyto nová pravidla okomentovat. Popravdě se mi jedna změna vůbec nelíbí.
Což znamená, že konkurenční služby jsou pro uživatele PlaCla od teď tabu. Je čas smazat z nich účty a všechnu svou pozornost upřít pouze k jedničce na trhu. Ačkoliv je formulace poměrně přísná a evokuje pocit, že i využití affiliate programu ostatních služeb či snad inzerování je proti pravidlům, tak věřím že to tak myšleno ani není. Přeci jen v každých licenčních podmínkách jsou extrémy, aby se provozovatel chránil. Však dobře známe absolutní klauzule, které zajišťují zrušení kohokoliv, kdykoliv a za cokoliv. Ovšem více osvěty by se hodilo. Nepůsobí to zrovna dvakrát dobře mít nůž na krku za něco co je často až absurdní.
Nejprve co nám vadí na jiných systémech, a to včetně aktuální verze Kupčlánku, který provozuji já sám… Je to veřejný seznam webů zapojených do prodeje článků. Někteří z vás jistě ví, že v zahraničí (a naní to jen v tak vzdáleých lokalitách, ale třeba v Německu, v Polsku nebo Řecku), probíhá ze strany Google něco jako hon na čarodějnice, repektivě na tzv. odkazové a payperpost sítě. Systémy, které v Česku zveřejňují seznamy blogů (Copywriting, Kupčlánek, Ads.ranky a možné ještě nějaké další), si tímto do facto říkají o návštěvu některého se SPAMcopů Google případně Seznam. Postiženy však nebudou tyto sítě, ale weby v nich zapojené. A to i ty, které se někdy před lety do seznamu zaregistrovaly, za celou dobu prodali jeden dva články. …
Druhý důvod je exkluzivita. Naši inzerenti chodí na Placla mj. proto, že zde mohou koupit něco, co je jinak pro ně složité či dražší. Viz příklad. který tu nekdo dával, jak odmítá poptávky na Placla a pak mu občas stejná přijde napřímo. Někteří inzerenti to tak dělají, jiným vyhovuje práce v našem systému a garance, které mu přinášíme. …
Související články
PPC v krizi posílí, giganti zvednou rozpočty
Dnes budu možná trochu koukat do křišťálové koule (kterou nemám), ale risknu to a otevírám tu diskusi na téma chování PPC trhu v době…
Facebook Ads
Reklama v sociální síti Facebook může být celkem zajímavá věc. Nezbývalo mi, než to vyzkoušet. Inzerentů ve Facebooku ani článků o…
Málo výkonný web. Pomůže designér nebo copywriter?
Jak může (ne)probíhat spolupráce s copywriterem? Oslovila mě majitelka e-shopu s dětskými knihami: Lidé web navštěvují, ale málo…