Jak může (ne)probíhat spolupráce s copywriterem? Oslovila mě majitelka e-shopu s dětskými knihami: Lidé web navštěvují, ale málo nakupují. Asi bude problém s texty. E-shop jsem prozkoumal a sepsal vysvětlení, proč je zbytečné investovat do copywritera. Po dohodě tuto malou analýzu stránek (respektive homepage) zveřejňuji, aby se z mnoha typických chyb poučili i další provozovatelé e-shopů.
E-shop běží na pronajatém řešení, mnoho vlastností je tedy předem určeno. Na pronajatém e-shopu si bez velkých nákladů vyzkoušíte, zda vás práce bude bavit. Časem se však bez úprav neobejdete. Pokud má obchod přežít, musí se nějak vyprofilovat – a tato jedinečnost by se měla odrazit i na jeho vzezření.
Pro začátek by snad pomohlo více myslet na návštěvníky. Když nejsou vyřešeny základní prvky použitelnosti, texty to nemohou napravit. Podívejte se na původní stránky a přemýšlejte spolu se mnou, co stojí za malou konverzí.
1. Web se nemá živit prodejem reklamy, ale prodejem knih. Všichni ostatní se snaží na web návštěvníka přitáhnout a udržet jej a vy jej na jedné z nejviditelnějších pozic rovnou posíláte pryč. Využijte banner výhradně ke svému prospěchu. Připravte si jich několik, které se budou náhodně točit. Řekněte návštěvníkům, proč by měli kupovat knihy pro děti a proč by tak měli činit právě u vás.
Související články
Collabim – instantní prášek na SEO?
Poslední tři měsíce jsem měl možnost sledovat SEO z poněkud více manažerského pohledu, než dřív. Měl jsem možnost komunikovat s…
Market Samurai - bojovník za vaše peníze na webu
Pokud tvoříte weby za účelem zisku, v dnešní době se v žádném případě nemůžete obejít i bez sebemenší analýzy. Ať už to pro vás…
Co o firmě v online marketingu vypovídají reference?
Z mého minulého článku jste mohli vyčíst, že se už nevěnuji tolik SEO na výkonné úrovni. (To jako že spíš SEO řídím, než…