Dnes budu možná trochu koukat do křišťálové koule (kterou nemám), ale risknu to a otevírám tu diskusi na téma chování PPC trhu v době finanční krize, protože je to potřeba.
Vycházím z nesporného předpokladu, že finanční krize PPC reklamu nějakým způsobem ovlivní. Zároveň považuji za důležité neházet v tomhle případě do jednoho pytle reklamu ve vyhledávání a reklamu v kontextu. Ačkoliv v konečném důsledku předpokládám u obou typů pozitivní vývoj pořád jde o značně odlišný způsob reklamy a proto i jejich chování v krizi bude odlišné.
Jak už to tak bývá ve všech ostatních ohledech PPC reklamy, pokud jde o finanční krizi tak tady platí dvojnásob že v různých oborech se bude projevovat diametrálně odlišně.
Původní příčina je jasná, firmy se více či méně snaží minimalizovat výdaje, včetně těch marketingových. To se děje nejen v závislosti na aktuálních i očekávaných finančních výsledcích, u mnoha firem jde o prosté nařízení z centrály protože v globálu si firma vede jinak než v ČR. Tímto způsobem se pak do omezování rozpočtů dostanou snadno i firmy, na které reálně žádná krize moc nedoléhá. Zkrátka není ani tak důležité, jak velká krize u nás ve skutečnosti je, důležité je, že v nákladech většiny firem je to znát, firmy šetří. Co to znamená v reálu?
Související články
Pokles výdělků z AdSense? Desítky procent! Jak je to možné?
V minulém článku o finanční krizi a PPC z pohledu celkových objemů utracených rozpočtů jsem předpokládala růst. Naproti tomu výdělky z…
Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!
Pojem digitální marketing (digital marketing) obecn? ozna?uje používání webových stránek, aplikací, mobilních za?ízení, sociálních…
Tak uz mam i kreditky od Bank of America
Tak prave zavolali z Bank of America. Maji pro me dobrou a spatnou zpravu. Od minuleho tydne se snazi vyridit pro me dalsi kreditky. Kreditky vyridili…