Poznej svého nepřítele. Tak zní stará samurajská zásada a taková je i podmínka úspěchu v čím dál více konkurenčním prostředí internetu. Více než kde jinde zde platí, že konkurence je strašně blízko a návštěvník, jenž na vašem webu nenalezne, co hledá, nebo jej nedokážete přesvědčit, odchází jinam.
Jedině ten, kdo zná svou konkurenci, ví, jak se od ní odlišit a jaké přednosti návštěvníkovi zdůraznit, aby jej dokázal získat jako zákazníka. Poznejte, co konkurence nabízí, a nabídněte víc nebo to samé lépe!
Zdánlivě jednoduchá otázka, na kterou většina manažerů dokáže bez přemýšlení odpovědět. Ovšem konkurence často nebývá jen firma, kterou za ni vy sami považujete. Zejména na internetu platí, že vaší konkurencí je každý, kdo dokáže uspokojit stejné potřeby návštěvníků.
Uživatel internetu se většinou řídí nějakou potřebou, již chce uspokojit – koupit MP3 přehrávač, přečíst si poslední novinky, objednat si školení a podobně. Z jeho pohledu je lhostejné, zda hledané najde na vašem webu či kdekoliv jinde; vše je stále na stejném místě, na monitoru jeho počítače. Na vás je, abyste jej přesvědčili, že si z řady podobných nabídek má zvolit právě tu vaši. Musíte jej přesvědčit, že jste lepší.
Související články
Úspěšný e-shop krok za krokem – 4. díl
V druhém díle jsme si řekli o cílových skupinách, jejich potřebách a jak je zohlednit při návrhu nového e-shopu. Měli byste tedy mít…
Úspěšný e-shop krok za krokem – 1. díl
Ve spolupráci se serverem DobrýWeb jsme pro vás připravili seriál článků mapující provoz úspěšného e-shopu od základní myšlenky až…
Úspěšný e-shop krok za krokem – 2. díl
V minulém díle jsme zabývali úvodem do problematiky a popisem toho, co každého internetového podnikatele čeká a nemine. V tomto díle se…