Ve spolupráci se serverem DobrýWeb jsme pro vás připravili seriál článků mapující provoz úspěšného e-shopu od základní myšlenky až po řešení praktických problémů. Nyní si můžete přečíst první díl tohoto seriálu.
Spustit si na internetu vlastní e-shop je dnes již otázkou několika minut. Jenže doba, kdy stačilo jen internetový obchod mít, a objednávky se začaly hrnout, je už dávno pryč. Koupit nebo si pronajmout nějaké technické řešení internetového obchodu je nutnou, rozhodně ne však postačující podmínkou. A navíc tento krok není tím, kterým by se mělo začít.
Je toho hodně, co si musí internetový podnikatel, který chce být úspěšný, rozmyslet dříve, než začne vybírat technické řešení a ladit grafický design. Je potřeba mít rozmyšleno, jakou přidanou hodnotu mohu nabídnout oproti konkurenci. Nebo jak integrovat e-shop do firemních procesů, jak činnosti zautomatizovat, v jaké podobě shromažďovat potřebná data a jak je následně využít ve svůj prospěch – ať už k cílenému a personalizovanému oslovování zákazníků, analýze nabídky, reklamním kampaním či samotnému webu.
Tím se dostáváme zpět na začátek – tedy k uživatelům, osobám, pro které je web určený. Čím lépe a důkladněji pochopíte cílové skupiny uživatelů vašeho webu a jejich potřeby, tím větší máte šanci dospět k vytouženému cíli – úspěšnému a fungujícímu e-shopu. V opačném případě budete úspěšní spíše omylem.
Související články
Úspěšný e-shop krok za krokem – 4. díl
V druhém díle jsme si řekli o cílových skupinách, jejich potřebách a jak je zohlednit při návrhu nového e-shopu. Měli byste tedy mít…
Úspěšný e-shop krok za krokem – 2. díl
V minulém díle jsme zabývali úvodem do problematiky a popisem toho, co každého internetového podnikatele čeká a nemine. V tomto díle se…
Úspěšný e-shop krok za krokem – 5. díl
V minulých dílech našeho seriálu několikrát zazněly věty typu „…pokud jsou uživatelé vašemu e-shopu věrní a vracejí se“…nebo…