V minulém díle jsme zabývali úvodem do problematiky a popisem toho, co každého internetového podnikatele čeká a nemine. V tomto díle se podíváme konkrétně na cílové skupiny.
Zeptáte-li se firmy provozující či chystající nový e-shop, jaké jsou cílové skupiny jejich webu, odpověď často zní „všichni“, nebo v lepším případě alespoň „naši zákazníci“. Z pohledu laika má taková odpověď svou logiku – na můj web se přeci mohou přijít podívat všichni uživatelé internetu, je tedy určen pro všechny. Při budování internetového obchodu se ovšem s takovou informací pracuje těžko. Již samotný význam slova „cílit“ jaksi vylučuje zahrnutí „všech“, vyplývá z něj zaměření na užší skupinu.
Nabídnout na webu „všem“ „všechno“ lze stěží. Je potřeba se rozhodnout, jaký obsah na webu bude. Ideálně by měl odpovídat tomu, co očekávají lidé, jež chcete na webu oslovit. V úvodní fázi tvorby nového e-shopu je tedy dobré se zamyslet a ujasnit si:
Skupin návštěvníků, které váš e-shop osloví, může být velké množství a každá ze skupin přichází s trochu jinou potřebou. Někdo přijde s tím, že hledá konkrétní produkt a zajímá ho, zda tento produkt máte, zda ho máte skladem a samozřejmě za jakou cenu – je pro vás takový člověk tím pravým zákazníkem? Máte mu co nabídnout? Pokud ano, umožněte mu, ať se k informacím, které hledá, dostane co nejsnáze.
Související články
Úspěšný e-shop krok za krokem – 4. díl
V druhém díle jsme si řekli o cílových skupinách, jejich potřebách a jak je zohlednit při návrhu nového e-shopu. Měli byste tedy mít…
Úspěšný e-shop krok za krokem – 1. díl
Ve spolupráci se serverem DobrýWeb jsme pro vás připravili seriál článků mapující provoz úspěšného e-shopu od základní myšlenky až…
Úspěšný e-shop krok za krokem – 5. díl
V minulých dílech našeho seriálu několikrát zazněly věty typu „…pokud jsou uživatelé vašemu e-shopu věrní a vracejí se“…nebo…