V minulých dílech našeho seriálu několikrát zazněly věty typu „…pokud jsou uživatelé vašemu e-shopu věrní a vracejí se“…nebo „…e-shop neplní své cíle…“ a podobně. Jak ale zjistit, že to nastalo? Jak přijít na to, co mají vaši návštěvníci za lubem a proč se z nich nestali vaši zákazníci?
Znát cíle, které by vaše webové stránky měly plnit, je základ. Při vyhodnocování úspěšnosti webu je důležité zaměřit se právě na ně. Je důležité nepodlehnout mámení efektních a lákavých statistik o počtu návštěvníků či zobrazených stránek. I tato data jsou jistě zajímavá, ale sama o sobě nejsou dostatečným měřítkem kvality.
Dávno pryč je doba jednoduchých počítadel, ze kterých se dal zjistit jen počet zobrazení dané stránky, moderní nástroje nabízejí široké možnosti analýzy libovolného webu.
Na každém webu jde nalézt několik základních cílů. Zřejmě nejjednodušší situaci mají provozovatelé internetových obchodů. Jednoduše mohou zjistit, kolik obsloužili objednávek a kolik peněz u nich zákazníci utratili, což jsou jistě nejdůležitější měřítka úspěšnosti prodejního webu.
Související články
Úsp?šný e-shop krok za krokem – 5. díl
V minulých dílech našeho seriálu n?kolikrát zazn?ly v?ty typu „…pokud jsou uživatelé vašemu e-shopu v?rní a vracejí se“…nebo…
Elegantní generátor Tag Cloudu
Typografický design je sám o sob? zna?n? náro?ná disciplína. Zárove? je ale stále populárn?jší nejen v grafických kruzích. P?estože v…
Startuje Eshop restart – vzd?lávací program speciáln? pro ?eské e-shopy
Možná si ?íkáte, že internet je plný nejr?zn?jších návod?, rad a tip?, jak vylepšit fungování e-shopu. Souhlas. Ale ne všechny mají…