Porovnání CTR z různých vyhledávačů a zdrojů od Chitika

404m.com, 22. listopadu 2013 ve 13:14:25, 54x přečteno
Porovnání CTR z různých vyhledávačů a zdrojů od Chitika

Chitika, Inc. je velká internetová reklamní síť. Za měsíc zobrazí více jak 4 miliardy cílených reklamních ploch na 300 tisících internetových stránkách. Nedávno zveřejnila studii postavenou na desítkách milionů impresí, které se zobrazovaly od 1. do 10. října. Cílem bylo zjistit jaký vliv mají různé zdroje na CTR (Míra prokliku).

Aby nám Chitika nemusela dodat kompletní čísla, bere CTR z Ask.com jako 100% a poměrně k němu přepočítává i další stránky. Outside jsou návštěvy z externích odkazů, within z interních odkazů a direct je přímá návštěvnost (type-in trafik, bookmarky).

Výsledky by se daly přeložit jako tendence návštěvníků „vím co hledám a jdu si pro to“. Následně je návštěvník spokojen a nemusí klikat dál (zavře prohlížeč, přejde na jinou stránku). To je nejvíce patrné na posledních třech sloupcích, které to potvrzují.

Teoreticky by jsme tak mohli říct, že nejlépe návštěvníky uspokojuje Google a nejhůře Ask. Zajímavé je, že Bing a Yahoo! od Microsoftu jsou na tom stejně. Vzhledem k tomu, že od roku 2009 jede Yahoo! search na technologii Bing to dává i smysl. Celkem by mě zajímalo jak by si vedl v tomto případě náš Seznam.

Pokračování na: 404m.com

Související články

Rok 2010 a budoucnost vyhledávání? – Část I. Rok 2009

Velmi zajímavé téma, které poslední dobou koluje internetem, respektive jím koluje na každém konci roku, skýtá otázku, jak bude vypadat rok…

Seznam kontext – dotestováno

Počínaje zítřkem ukončuje Sklik testování kontextu – prokliky z kontextu už budou placené stejně tak, jako ty ve vyhledávání. Pokud z…

Rozdílný přístup vyhledávačů přináší zajímavé paradoxy

Dneska jsem zrovna koukal jak si vede nejnovější minisites a jak by jsem mohl optimalizovat do budoucna celý proces budování minisite, včetně…


Komentáře

(nezobrazuje se)