Počínaje zítřkem ukončuje Sklik testování kontextu – prokliky z kontextu už budou placené stejně tak, jako ty ve vyhledávání. Pokud z nějakého důvodu o kontext nemáte zájem, je nejvyšší čas kontextovou reklamu vypnout. Testování probíhalo cca od 3. července, informace o jeho započetí i průběhu byla k dispozici na blogu Skliku a v účtech inzerentů.
Obsahovou síť Skliku tvoří zatím weby Seznamu (Novinky.cz, Sport.cz, Super.cz) a Blog.cz. Reklamy můžete vidět pod články ve formátu 468×250, 4 reklamy bez viditelné URL pod sebou s označením „Seznam.cz reklama“. Na Blog.cz je formát 468×60 jen s jednou reklamou, viditelnou URL, menším fontem. Klikací plochou reklamy je titulek (a viditelná URL adresa, pokud je).
Pro inzerenty s menšími rozpočty je Seznamácký kontext vůbec první možností, jak inzerovat na webech Seznamu. Předtím tu samozřejmě nikdy žádná (konkurenční) kontextová reklama nebyla.
Testování probíhalo jako správné testování, alespoň co šlo tak zvenku zahlédnout. Prakticky ihned po nasazení a informování o spuštění kontextu na blog.cz byly reklamy zase staženy a puštěny až o den později. V účtu nebyly prokliky a zobrazení z počátku vidět vůbec, problémy byly i se započtením konverzí. Data byla doplněna zpětně (kromě konverzí).
Související články
Sklik spouští bannery, 300×50 je typický pro mobily
Sklik ve své partnerské síti už vydává oznámení o spuštění grafických reklam, tzn. na straně majitelů webů v obsahové síti už…
PPC v krizi posílí, giganti zvednou rozpočty
Dnes budu možná trochu koukat do křišťálové koule (kterou nemám), ale risknu to a otevírám tu diskusi na téma chování PPC trhu v době…
N?žky mezi Google a Seznam se stále více rozevírají
Po delší dob? jsem op?t zavítal na statistiky TopList. Díky vzorku p?es 1,3 milion? stránek s tém?? 86 milion? impresí za den, pat?í stále…