Rok 2010 a budoucnost vyhledávání? – Část I. Rok 2009
blog.seo-profesional.cz, 23. prosince 2009 ve 19:02:43,Velmi zajímavé téma, které poslední dobou koluje internetem, respektive jím koluje na každém konci roku, skýtá otázku, jak bude vypadat rok 2010 a celkové nahlédnutí do budoucnosti vyhledávačů a internetového marketingu. Zrodí se nám již v roce 2010 nový způsob vyhledávání?
Rád bych na toto téma vyjádřil svůj názor a přihodil tak kámen na hromadu. K článku mě přivedla obzvlášť jedna diskuze, nebo spíše Martin Jurča, který poskytl i zajímavé zdroje, a pak článek od Martina Novotného, kde jsme i příjemně prodiskutovali vzdálenou budoucnost vyhledávačů či vyhledávání, sice to bylo trochu science fiction, ale já osobně o takových věcech mluvím rád a rád zacházím i do extremních možností. Proto jsem se rozhodl vytvořit tento článek, který mě možná dovede až někam do 22. století, kdy budeme mít všichni nějakého robota v hlavě, ale mám určitou potřebu v tomto vyjádřit svůj pohled na věc, a navíc jsou Vánoce, tak to člověk má také chuť psát od srdce a říkat pravdu, jak i v hollywoodských filmech vždycky zní – „pravda se má říkat o Vánocích”. Posledních pár měsíců nebylo moc času na napsání pár pořádných postů, a to především kvůli nárůstu nových klientů, ale také vytváření našeho Firefox doplňku, respektive SEO Profesionál Toolbaru. Takže bych to chtěl napravit a nabídnout Vám dávku informací a filozofie. Každopádně článek jsem musel rozdělit do více částí, jelikož jsem se poněkud rozepsal.
Celou dobu jsem přemýšlel, jakým způsobem daný problém – tedy kam se odvíjí budoucnost SEO i vyhledávačů – atakovat, a stejně jsem na to nepřišel, tudíž jsem se rozhodl začít ohledem za rokem 2009, který v podstatě přinesl spoustu zajímavých změn a poznatků, a uvidím, kam až se dostanu. Bylo toho opravdu hodně, takže se spíše zaměřím na ty, které mě nejvíce zaujaly.
Největší boom v roce 2009 naprosto bezkonkurenčně zažívaly sociální sítě, a to zejména Facebook a Twitter, obzvlášť Twitter měl tak strmý růst, že přišel jak atomová bomba a během pár měsíců se začal stávat oblíbeným nástrojem internetového marketingu. Twitter už využívají nejen pouze „internetové firmy”, ale také běžní uživatelé internetu, který chtějí třeba pouze sdělit nějakou novinu nebo tragédii, jak jsme nedávno mohli vidět. Spodními dvěma grafy jsou grafy z Google Trends, které řekl bych docela přesně zobrazují stoupající popularitu těchto dvou nejznámějších a nejpoužívanějších sítí.
Související články
Rok 2010 a budoucnost vyhledávání – Část II. Rok 2010 a čemu bude patřit
Rok 2010 nám jistě přichystá tolik novinek, že z toho pravděpodobně budeme celí bledí. Jistě ale internetový byznys pofrčí opět o něco…
Rok 2010 a budoucnost vyhledávání – Část III. Budoucnost a zrození nového způsobu vyhledávání
Rok 2010 bude pestrý, jako je každý rok v internetovém světě. Nicméně podle mne nedojde k žádné zásadní změně, co se týče…
Jak jsem si za?al tvo?it dividendové portfólio XIII. – shrnutí za ?ervenec a srpen 2020
Hmm tak pokud udržím takové tempo investování jako poslední m?síce, tak pravidelné reporty nebudou kvartální ale spíše m?sí?ní. Co jsem…