OpenRefine je super nástroj na zpracování velkých souborů dat. Tím pádem je i skvělým pomocníkem pro práci na PPC kampaních – ať už při vytváření kampaní, generování sestav z předdefinovaných seznamů slov nebo XML feedu, očisťování názvů produktů pro potřeby klíčových slov nebo textů a samozřejmě i pro zpracování reportu vyhledávácích dotazů. A právě jednu z funkcí vhodnou pro práci s vyhledávacími dotazy kampaně nebo účtu vám dnes představím. A protože píšu o OpenRefine poprvé a hodně z vás s ním možná nikdy pracovat nezkoušelo, popíšu to se zjednodušeným návodem od instalace, ostatní prominou.
Možnosti využití OpenRefine jsem začala objevovat až letos v lednu, díky workshopu Filipa Podstavce. Ten je sice hodně zaměřený na potřeby SEO, ale tím spíš mě to nakoplo v hledání dalších fičurek vhodných pro klikaře. A nadchlo mě to. Lepší a rychlejší než Excel!
Report vyhledávacích dotazů pro kampaň nebo účet je často obrovský, s tisíci nebo desetitisíci řádků. Projít ho ručně až do konce není úplně reálné nebo to stojí spoustu času. A mnohdy se zdá, že to zas až tolik nevadí – projít pár desítek řádků podle počtu zobrazení dotazu vyřeší ty největší problémy s nerelevantními dotazy a poukáže i na největší příležitosti v chybějících frázích.
Ale… Hromada dotazů jsou prakticky jedinečné, takže jsou v pořadí až třeba za řádkem č. 10 000. Normálním procházením se k nim nedostanete a když, tak je zase fůra práce řešit každý zvlášť. Jenže spousta frází s několika málo hledáními ve skutečnosti obsahuje opakovaně ta samá slova. Slova, kterých si v top řádcích nemusíte vůbec všimnout, ale přitom jsou obsažená klidně v tisících dotazů. A o takových slovech rozhodně potřebujete vědět!
Související články
Co takhle letní úklid špatně přiřazených dotazů?
Taková ta situace, kdy spouštíte krásnou novou kampaň. Do detailu udělané specifické sestavy a k nim na míru vymazlené reklamní texty.…
Nefiltrované vyhledávací dotazy v Skliku
Pozor, pozor! V Skliku se zas jednou taky něco děje a je to extrémně zajímavá, potřebná a významná změna. Sklik nám ode dneška už také…
PPC 2.0: Vyčistěte kampaň
Pojďme se při čtvrtku pustit do zvyšování kvality návštěvnosti, kterou nám kampaně přivádí. Osekání nerelevantních cílení pomáhá…