Nefiltrované vyhledávací dotazy v Skliku

vetrovka.cz, 29. března 2013 ve 19:17:08, 90x přečteno

Pozor, pozor! V Skliku se zas jednou taky něco děje a je to extrémně zajímavá, potřebná a významná změna. Sklik nám ode dneška už také zobrazuje vyhledávací dotazy, teda reálné fráze, které uživatelé zadávali do vyhledávače. Dosud jsme v Skliku viděli jen klíčová slova, která vyvolala zobrazení reklamy.

Odpovídající funkce AdWords, report vyhledávacích dotazů, je jedním z neopomenutelných optimalizačních prostředků. Pomáhá nám nevyhazovat peníze oknem a vytvářet relevtní reklamu. Troufám si říct, že je to skoro první pořádný prostředek pro optimalizaci kampaní v Skliku (přímo v Skliku). Pomůže nám snížit náklady na konverzi, což typicky sekundárně uvolní prostředky k zvýšení nabídky za nyní už relevantnější slovo a tím i získání více konverzí.

Co je ale úplně nejvíc nejlepší, že Sklik na rozdíl od AdWords ukazuje úplně všechny vyhledávací dotazy, nic nefiltruje. V AdWords často získáme vyhledávací dotazy jen pro malou část dotazů, klidně jen 10 %. Někdy tak zjistím, že velká část konverzí za ještě lepší cenu pochází z dotazů, které stejně neznáme. Nebo naopak, že většinu rozpočtu utrácíme na nevýkonných dotazech, které neznáme. Sklik nám nic netají. Zdá se, že historicky prvně začneme přínosné informace získané z Skliku implementovat do AdWords účtu, nikoliv obráceně.

Uvnitř každé sestavy pod odkazem Dotazy spouštějící sestavu najdete všechny vyhledávací dotazy, které na sebe navázaly slova z dané sestavy. Vidíte čísla, ne slovo a shodu, které zobrazení reklamy vyvolalo. Dotazy, pro které spouští reklamu konkrétní slovo zíkáte kliknutím přímo na slovo (kromě přesných shod jsou teď všechna klíčová slova klikací). A do třetice data pro celou kampaň nebo účet získáte přímo v reportech – vytvoříte přehled pro klíčová slova a zaškrtnete sloupeček Dotazy. Uvidíte v řádku dotaz a klíčové slovo v konkrétní shodě.

Pokračování na: vetrovka.cz

Související články

Sklik retargeting je tu!

Sklik dnes po delším testování pouští do veřejného provozu retargeting. Je to velká událost jak pro inzerenty, tak pro majitele webů v…

Deformuje Seznam.cz inzertní prostředí propagací Zboží.cz ve svém Skliku?

Zvýšená propagace cenového srovnávače Zboží.cz v Skliku v posledních měsících nelze přehlédnout. Na velmi obecné dotazy se inzeráty…

Nová Analýza vyhledávání v Nástrojích pro webmastery

V?era jsem koukal, že se  v Google Webmaster Tools (Nástroje pro webmastery) zm?nila forma zobrazování výsledk? služby Vyhledávací dotazy. V…


Komentáře

(nezobrazuje se)