Co takhle letní úklid špatně přiřazených dotazů?

vetrovka.cz, 19. srpna 2014 ve 09:34:21, 18x přečteno
Co takhle letní úklid špatně přiřazených dotazů?

Taková ta situace, kdy spouštíte krásnou novou kampaň. Do detailu udělané specifické sestavy a k nim na míru vymazlené reklamní texty. Dokonalost sama. A pak se jdete mrknout rovnou do vyhledávače, jak to tam té vaší reklamě sluší. Dáte vyhledat některé z klíčových slov a… „Eh? Cože? Tenhle inzerát ne! Přece jsem tam psala ten druhý!“ Takže jdete zpátky do účtu najít a opravit reklamu. Jenže… „Můj ty kliku!“ Klíčové slovo v sestavě ten hezký inzerát má, všechno se zdá být v pořádku, jen ten zlý vyhledávač tenhle záměr nepochopil. A zobrazil špatnou reklamu.

Když uživatel zadá do vyhledávače dotaz, PPC systém nakoukne do všech inzerentských účtů a hledá tam klíčová slova, která jsou relevantní pro zobrazení reklamy. Takových kandidátů je v účtu často víc, než jeden. PPC systém se snaží vyhodnotit nejlepšího kandidáta, což nutně vždycky nemusí být slovo, které se nejlépe shoduje s dotazem. I v rámci jednoho účtu mezi sebou slova soutěží a do tehle „interní aukce“ vstupují další kritéria. Jaké mohou být důvody, že vám dotaz naváže jiná než zamýšlená sestava?

Ono to vlastně zní jako fajn nápad mít záložníky, když na to ten, kdo má jít do aukce, prostě nemá. Ale naší prací je právě to, aby bylo ve formě každé klíčové slovo a abychom měli jistotu, kterou reklamu na dotaz zobrazujeme a nenechávali to na systému. Protože jinak hrozí:

Poctivě zpracovat report vyhledávacích dotazů a doplnit vylučující slova tam, kde to dělá potíže. A po čase to zopakovat, kdyby si to našlo jinou cestičku. Ostatně to je univerzální řešení asi poloviny PPC problémů :-)

Pokračování na: vetrovka.cz

Související články

Kdo je Martin Novotný a co má společného s Acomware?

Protože začínám v poslední době působit aktivněji ve společnosti Acomware, cítím potřebu vyjasnit zde moje vztahy s touto společností a…

Google nedoporu?uje u v?tších web? p?ehán?t to s odkazy na hlavní stránce

Op?t tu máme jednu zajímavost k onpage SEO o kterou se pod?lil John Mueller p?i Google Webmaster Central office-hours hangout. Jeden tazatel se…

Facebook Ads

Reklama v sociální síti Facebook může být celkem zajímavá věc. Nezbývalo mi, než to vyzkoušet. Inzerentů ve Facebooku ani článků o…


Komentáře

(nezobrazuje se)