PPC 2.0: Vyčistěte kampaň

vetrovka.cz, 1. listopadu 2012 ve 11:14:38, 29x přečteno

Pojďme se při čtvrtku pustit do zvyšování kvality návštěvnosti, kterou nám kampaně přivádí. Osekání nerelevantních cílení pomáhá snížit výslednou cenu konverze. Nerelevantní slova v kampani jsou zlo, stojí dost peněz, ať už na ně lidé klikají (tam to přímo zaplatíte) nebo neklikají (tam to zaplatíte zhoršující se mírou prokliku, čili horším skóre kvality a následně zvyšující se cenou nebo horší pozicí). Pryč s nimi!

Naprosto nutným základem k řešení negativních slov je Report vyhledávacích dotazů neboli Search Query Report (záložka Dimenze – Zobrazit: vyhledávací dotazy). V reportu hledáme několik klíčových informací:

Nerelevantní dotazy poznáte většinou od pohledu. Některé dotazy mohou vypadat relevantně, ale vykazovat horší výkon než ostatní, tam samozřejmě přichází na řadu data o míře prokliku, konverzích, atd. Některá slova se chytnou na volnou shodu z jiné sestavy, přestože mají svojí přesnou shodu jinde. Stává se to celkem běžně a bývá to problém – zobrazuje se vám reklama, která není psána na míru právě tomuhle slovu. I přesto ale systém dává vyšší hodnocení slovu z té druhé sestavy – může to být kvůli vyšší cenové nabídce i vyššímu skóre kvality. I když to může vypadat zprvu nevýhodně, je lepší vylučujícími slovy na úrovni sestav “vrátit” slovo ke zobrazování ve své vlastní sestavě a tam následně vyřešit zvýšení jeho kvality. Vždycky je lepší mít pod kontrolou které slovo vám spouští kterou reklamu.

Dat, která můžete z reportu vyhledávacích dotazů potřebovat a způsobů jak je získat je mnohem víc, tohle bylo jen úvodní nasměrování; nalezněte si další vlastní způsoby:

Pokračování na: vetrovka.cz

Související články

PPC 2.0: Vyhněte se syndromu rychlého vypínání

“Jejda. Včera jsme to pustili, už to utratilo tisícovku a nic z toho. Tak asi radši vypnout.” Je vám to povědomé? Jasně, nikdo nechceme…

PPC 2.0: Experimentujte s cenou

Jste si jistí, že cena za klik, kterou máte nastavenou je ta, při které má kampaň nejlepší výkon? Nejen jestli je to rentabilní, ale pokud…

Facebook Ads

Reklama v sociální síti Facebook může být celkem zajímavá věc. Nezbývalo mi, než to vyzkoušet. Inzerentů ve Facebooku ani článků o…


Komentáře

(nezobrazuje se)