V dubnu Google významně změnil svůj certifikační program. Cerifikace Google AdWords Qualified Individual pro jednotlivce a Google AdWords Qualified Company pro agentury s alespoň dvěma kvalifikovanými a spravovaným rozpočtem 100k+ USD čtvrtletně nahradil program Google AdWords Certified Partner (GACP). Co s sebou přináší?
Pro kvalifikaci je třeba splnit základní test a alespoň jeden pokročilý. Kterýkoliv. Aby titul certifikovaný partner získala agentura, musí mít alespoň jednoho kvalifikovaného zaměstnance a spravovat inzertní náklady v AdWords ve výši 10k+ USD. Všechny testy se skládají online prostřednictvím testovacího centra, standardní poplatek za každý jeden test je 50 USD. Na testy je 120 minut a mají 120 otázek (display jen 110, reporting jen 100). Pro úspěšné splnění prvního testu je třeba získat 85% správných odpovědí. Testy jsou nyní dostupné i v češtině. Novinkou je také to, že certifikáty už jsou vázané přímo na specialisty, nikoliv na agenturní účty, jako tomu bylo dříve. Není proto potřeba dělat testy znovu po opuštění agentury. Platnost testů je ale pouze rok (u základního dva roky).
V základním testu je ověřena znalost programu AdWords, znalost rozhraní, správy a optimalizace kampaní. Je hodně zaměřen na postupy (co udělat když, jakou výhodu má, co dříve, co později). Obsahuje otázky i na videoreklamu a mobilní reklamu. Oproti dřívějším testům je tu i více otázek na My Client Center (MCC).
Pokročilý test vyhledávání je o dost praktičtější. Zaměřuje se hodně i na nástroje, které využít, a řešení problémů (reklama se nezobrazila, apod.). Podle názvu by to možná mohl být test jen na vyhledávání, je zde ale dost otázek i na obsahovou síť, i když jen základní znalosti. Z otázek, s kterými ne každý musí mít 100% zkušenosti, je tam dost věcí o AdWords editoru, pár otázek na API (zase jen základní ohledně využití) a MCC i MDS.
Související články
Je certifikát Google zárukou kvalitních PPC kampaní?
Už prakticky šest let mohou PPC specialisté absolvovat zkoušky v programu Google Advertising Professional a při úspěšném složení testu se…
Adfox končí
Tak to vypadá že adfox (Centrum Holdings s.r.o.) k 31.12.2010 definitivně končí se se svým PPC programem. Místo něj bude nabízet jako…
Obsahová síť Sklik získává zajímavé servery
Je to už nějaký čas, kdy se Sklik pustil do zkoumání možnosti cílit reklamy svých inzerentů kontextově do obsahové sítě – tedy na…