Už prakticky šest let mohou PPC specialisté absolvovat zkoušky v programu Google Advertising Professional a při úspěšném složení testu se mouhou pochlubit certifikátem s logem Google. Ať už jde o získání certifikátu pro jednotlivce (AdWords Qualified Individual), nebo celé společnosti (AdWords Qualified Company). Co však tento certifikát znamená? A co se změní s příchodem nově oznámených certifikací Google AdWords Certification?
Dosud byla pravidla pro získání certifikátu následující: GAP (Individual) – Úspěšné absolvování dvou testů (základní test + jeden ze tří pokročilých), správa alespoň jednoho reklamního účtu (může být vlastní) po dobu minimálně 90 dnů a celková útrata všech spravovaných účtů alespoň 1000 USD za 90 dnů. AdWords Qualified Company – Dva zaměstnanci vlastnící certifikát GAP, útrata spravovaných klientů/účtů minimálně 100 000 USD za 90 dnů.
Řada jednotlivců, i některé firmy, prezentují získání uvedeného certifikátu jako doklad o kvalitě jejich práce, případně že certifikát byl udělen za profesionální správu kampaní. Jak je vidět z výše uvedených pravidel, jedinými podmínkami je absolvování testů přes internet a minimální útrata v AdWords. Tedy nejde o ohodnocení kvality práce, ale o garanci ze strany Google, že certifikovaná osoba/firma má všechny předpoklady a znalosti pro kvalitní práci.
Nová pravidla pro získání certifikátu Google: Google Certified Partner Individual – Úspěšné absolvování dvou testů (základní test + jeden ze tří pokročilých). Zrušena je podmínka minimální útraty 1000 USD a správa účtů po dobu 90 dnů. Google Certified Partner (Company) – Minimálně jeden zaměstnanec s certifikátem Individual (dříve dva zaměstnanci) a minimální útrata spravovaných účtů 10 000 USD po dobu 90 dnů (dříve 100 000 USD).
Související články
Výsledky pr?zkumu plat? v PPC oboru – ?esko 2018
P?ed m?sícem jsem sob?, a vám, položil otázku: “Jaké jsou platy v PPC oboru?” Jaká je realita versus legendy, pov?sti a dojmy? Na otázky…
Jak správně používat měřicí parametry v PPC kampaních
Služba Google Analytics pomáhá velmi dobře poznat návštěvníky webu přicházející z placeného vyhledávání. Dozvíte se třeba, kolik si…
3 příklady nesprávného použití chytrých nástrojů v PPC systémech
Se svým vývojem nám PPC systémy nabízí stále více možností inzerce, možností cílení i nástrojů, které nám mají správu či…