Marketing a KPI: 6 nejznám?jších a pro? je mít?

patrikpilous.cz, 28. dubna 2024 ve 10:40:46, 16x přečteno
Marketing a KPI: 6 nejznám?jších a pro? je mít?

Klí?ové ukazatele výkonnosti (KPI – Key Performance Indicators) jsou kvantifikovatelné metriky, které ukazují výkon firmy (marketingu) ve strategických oblastech. KPI existují pro každé odd?lení ve spole?nosti, a? už se jedná o výrobu, marketing, prodej nebo jiné odd?lení. Já se zde budu ale soust?edit pouze na KPI vhodná pro h?išt? digitálního marketingu. Marketingové KPI m??í, jak efektivní je vaše marketingové úsilí, kampan? i jednotlivé taktiky.

Velmi jednoduché KPI, které má pro firmu jasný p?ínos. S obratem se dá ale pracovat i více do hloubky. Obrat se m?že stanovovat k ur?ité marketingové kampani nebo na vybraný marketingový kanál. Hned na za?átku tak toto KPI stanovuje, co by m?la kampa? ?i kanál v daném období p?inést. Zárove? by však nem?lo stanovení KPI vycházet z toho, že si píchnete špendlík a ?eknete, že chcete r?st o 15 % za rok. Za m? toto KPI dává smysl, ale musí být opodstatn?né a ukotvené. Obrat m?že být hlavním KPI, které prochází celým marketingovým mixem.

Kvalifikovaný lead je organizace nebo jednotlivec, který má potenciál stát se vaším zákazníkem. Je to n?kdo, kdo informovan? projevil zájem o vaši nabídku. Nap?íklad osoba, která vyplnila kontaktní formulá? na vašich stránkách nebo se p?ihlásila k bezplatnému vyzkoušení. To je lead. Stejn? jako když n?kdo na mém webu nap?íklad na homepagy klikne na CTA “To m? zajímá a chci v?d?t víc” a následn? vyplní formulá?. Mezi leady se nepo?ítá spam, ale ani na první pohled zcestné poptávky. Tím si data nezkreslujte.

Marketingov? kvalifikované leady (MQL): Jedná se o potenciální zákazníky, kte?í se zapojili do vašich marketingových iniciativ. Nap?íklad si stáhl elektronickou knihu nebo kliknul na reklamu na Facebooku.Prodejní kvalifikovaní potenciální zákazníci (SQL): Jedná se o potenciální zákazníky, kte?í projevili úmysl nakoupit (nap?íklad rezervací p?edvád?cí akce) a jsou p?ipraveni jednat s obchodníkem.Sledování po?tu a kvality potenciálních (lead?) zákazník? vám pom?že ur?it potenciální budoucí p?íjmy, efektivní kanály i obecný vývoj vašeho businessu. Více potenciálních zákazník? m?že znamenat více platících zákazník?.

Pokračování na: patrikpilous.cz

Související články

Jak si vedla .eu doména ve 4Q 2019

Záv?r roku 2019 byl pro .eu doménu náro?ný. Z EU pomalu odcházela Velká Británie. Britové drželi ke konci roku 2019 n?co málo p?es 150…

Public relations (PR): Co je a jaký má vztah k marketingu?

Public relations (PR), ?esky trochu neosobn? vztahy s ve?ejností, hraje klí?ovou roli v utvá?ení ve?ejného všeobecného vnímání firem i…

Jak se stát PPC?ka?em — p?íb?hy PPC?ka??

Navazuju na ?lánek Jak se stát PPC?ka?em s p?íb?hy t?ch, kte?í si tím prošli. Poprosila jsem 6 kamarád? PPC?ka??, aby mi posali své za?átky,…


Komentáře

(nezobrazuje se)