Jako člověk narozený ve znamení vah, jsem při argumentaci pro většinu lidí spíše problém. Z nepochopitelného důvodu mám potřebu zastávat se protistrany ačkoliv pro to nemám jediný důvod. Už nejednou mě to zbytečně dostalo do nepříjemné situace, ale časem se naučíte to ovládat pomocí různých psychologických vychytávek. Například při konfrontaci nepoužívat slovíčko ne a pokusit se za každou cenu vyhnout negativám. Schválně si to někdy jen tak pro zábavu zkuste. Diskutovat s někým a prosadit svůj názor bez použití jakéhokoliv slova začínajícího na ne-. Zjistíte, že i argumentace s lidmi narozeními ve znamení lva, berana a štíra se dá protáhnout. Ale o psychologii v praxi si povíme někdy jinde :)
Když však delší dobu pracujete sami vznikne jakási podivná forma paranoii. Když někdo něco prohlásí často to bereme za fakt. Zvláště pokud toho dotyčného považujeme za určitou kapacitu v oboru. Náš problém je, že přestáváme pochybovat. Místo aby jsme věkem zmoudřeli tak mám pocit, že se spíše naše vjemy spíše otupí. Pak stačí když si přečteme: „SEO odborníci z agentrur X, Y a také zahraniční Z se spíše přiklánějí k názoru, že vyhledávače v roce 2013 začnou minimálně o 50% upřednostňovat autorsky psaný text. Zpětné odkazy prakticky pozbudou význam.“ Bereme to jako fakt. Nepřemýšlíme o tom. Tato myšlenka se nám zapíše do mozku, aniž by jsme si jí nějak opatřili štítkem – nedůvěryhodný zdroj a při následující diskuzi na jakémkoliv fóru jsme jí schopni předhodit jako fakt. Co na plat, že pak nejsme schopni dohledat funkční referenci. Srdnatě si budeme bránit svou pravdu, protože jsme si jí osvojili.
Přestáváme pochybovat a to je náš problém. Například v SEO většinu informací přebíráme z firemních blogů anebo magazínů. Lidé co články píšou jsou jejich zaměstnanci. Tedy pokud si zachováme přirozenou podezřívavost to co čteme je vlastně firemní kultura, která odpovídá byznys plánu jejich PR managerů. Pokud se rozhodnou místo SEO prodávat marketingové služby, tak klidně mohou SEO prohlásit za mrtvé a tlačit trendy online marketingu.
Co se týká SEO beru všechno spíše s rezervou. A je mi jedno, co kde který SEO odborník tvrdí. Popravdě ty zajímavé zdroje informací často přinášejí lidé, co dělají one man show byznys anebo prostě žijí svými projekty. Nad těmi stojí za to se zamyslet a občas poprosit i o doplňující údaje. Excelentní zdroje poznatků jsou i blogy nadšených IT podnikatelů, kteří si zkouší klestit cestu sami. Není nad to najít blogísek mladého inwebstora a podělit se o jeho snahu dosáhnout na pasivní příjem. Ta postupná komentovaná cesta má v sobě často víc know how než školení za několik tisíc. Nic proti, ale přiznejme si to. Většina SEO školení nepřináší nic nového.
Související články
Seznam zkouší Trendující témata Vyhledávání
Tahle novinka mi skoro utekla. Seznam zve?ejnil na svém blogu, že testuje Trendující témata Vyhledávání. Jedná se v podstat? o klí?ová…
Vylepšený Google Trends
Google Trends je nástroj, který sleduje vzrůstání počtu hledání určitých klíčových slov – trendů. Dokáže k nim dokonce přiřadit i…
Kam bude směřovat Google v roce 2012?
Google udává trendy v internetovém vyhledávání už nějaký ten pátek. Jeho hlavním zdrojem příjmů je na rozdíl od případných…