Google Trends je nástroj, který sleduje vzrůstání počtu hledání určitých klíčových slov – trendů. Dokáže k nim dokonce přiřadit i některé události, jako je například recenze či článek ve významném internetovém deníku. Trendy se vyjadřují na stupnici od 1 do 100. Nelze podle nich tak zjistit přesný počet hledání.
Služba Google Trends dostala nedávno nový kabát v podobě jednoduššího uživatelského rozhraní a možnosti hledat trendy na určitém území. Což nám otvírá úplně nové možnosti při analýze klíčových slov. Ovšem mimo SEO šamanů najde služba využití například u novinářů, majitelů eshopů či blogerů, kteří mohou zjistit co právě letí. Dalo by se spekulovat i o kamenných prodejnách či restauracích. Google Trends dokáží sledovat popularitu klíčových slov i v krajích. Ovšem musí to být opreadu hit.
Čeho jsme se zatím nedočkali je sledování vzrůstajících trendů (takzvané Populární vyhledávání) v češtině. Musí nám tak stačit vhodné využití filtrů, které poslouží pokud například nevíte o čem psát. S trochou dalšího zkoumání a pravidelně aktualizovaným blogem, by se teoreticky dalo každý den “ukrást” z vhodných témat pár stovek lidé. I když v praxi hledat témata v ČR, která mají vzrůstající tendence no nevím. Google Trends je přeci jen stavěno na trochu větší trh s vyhledáváním než máme tady doma.
V každém případě nezapomínejme, že Goole Trends je tu hlavně od porovnávání značek a trendů. Například takhle vypadá oblíbenost sociálních sítí ve vyhledávání Google.
Související články
Kam až dosáhne Google?
Google je v sou?asnosti jednou z nejv?tších technologických firem na sv?t?. Co se týká Internetu, tak žádná jiná spole?nost, na n?m nemá…
Google zruší authorship fotky v SERP
Tato zpráva se objevila před pár dny a rozbouřila zdroje white hat SEO medii, což se projevilo i na počtu komentářů na Twitter od Čechů v…
Umí Googlebot scrollovat?
Zajímavá debata se rozjela v SEO kruzích kolem tématu zdali umí Googlebot scrollovat na stránce. Gary Illyes – Webmaster Trends Analyst z…