Google udává trendy v internetovém vyhledávání už nějaký ten pátek. Jeho hlavním zdrojem příjmů je na rozdíl od případných konkurentů (MS) hlavně reklamní síť AdWords. Z té mu jde 100% z reklam na samotném Google a 68% od většiny inzerentů (viz. Adsense zveřejnil kolik dává publisherům!). Sázka na Google Plus je zatím bez výsledku. Registrováno je sice přes 30 milionu lidí, ale jejich aktivita je spíše sporná. I přes rozmach mobilního trhu je to pořád jen o Google vyhledávání a AdWords (No možná na tom zas tak špatně nebudou, mají i YouTube a ten je použitelnější než česká služba MusicJet a navíc zdarma.).
Koncepce tak velí jasně. Musíme rychleji a efektivněji dosáhnout získávání a zobrazování informací přímo uživateli Google a to bez nutnosti opustit stránku Google (direct information). To co se ze začátku používalo jen pro zábavu, se ukazuje jako dobrý koncept pro budoucnost.
Začalo to právě Google kalkulačkou. Prostě si do vyhledávání zadáte matematický úkon a hned se dozvíte odpověď. Zanedlouho následovaly různé převody mezi fyzikálními, chemickými anebo i matematickými jednotkami. Na tom se ale žádné peníze trhnout nedaly. Možná s tím ani nikdo nepočítal. Než přišel Google s další vychytávkou a tou je převod peněz.
Když někdo chce peníze přepočítat možná by chtěl znát i nejbližší směnárnu, která má zaplacenou reklamu. Tady už se ty peníze nejen přepočítávají, ale možná by se našel i někdo, kdo by zaplatil za reklamu, vedle tohoto výsledku.
Související články
Tak jsme se dočkali, z Google je MFA.
Včera jsem si všiml, že se změnila stránka s výsledky vyhledávání na české variantě Google. Teď už vypadá přesně jak ta…
Prodané .cz domény 9. – 15. zá?í
Nejdražší prodanou doménou tohoto týdne se stala mytina.cz. Nejednalo se o odchyt ale uživatelskou akci. Nový majitel jí získal za 5K CZK.…
Google najde a identifikuje více jak 25 miliard spam stránek každý den
P?ed pár dny Google vydal na svém blogu pro webmastery zprávu o tom jak bojoval se spamem a dalším závadným obsahem v roce 2019. A?koliv je…