Internet prinesl otevrenost. Zakaznici maji pristup k informacim o firmach. Maji moznost napsat ruzne komentare a hodnoceni na mnoha webech. Hodnoceni firem se stava velmi dulezite. Firmy se boji, ze jim nekdo zanecha negativni hodnoceni a ztrati spoustu businessu do budoucna, protoze to odradi dalsi zakazniky.
Klasicke velke firmy proti tomu bojuji tak, ze se za kazdou cenu snazi uspokojit zakazniky, kteri si na neco stezuji. Nejlepe jim daji vse zdarma. Je jedno jestli je stiznost opravnena nebo ne. Dulezite je odstranit negativni hodnoceni nebo komentar. Treba hotel okamzite da upgrade do lepsiho pokoje nebo noc zdarma, kdyz vidi nejakou stiznost na Twitteru.
Podle ucebnic podnikani je toto ten spravny zpusob. Zakaznik ma vzdycky pravdu a je lepsi mu vyhovet. Spokojeny zakaznik doporuci firmu dale. Nespokojeny to rekne dalsim zakaznikum a firma ztrati spoustu podnikani. Souhlasite?
Ja nesouhlasim. Je to blbost. K tomu abych napsal tento clanek me vedl tento blog post na Seobook. Prectete si ho. Shrnuje to krasne problematiku tohoto pristupu. Zamerenim veskere energie na nespokojene zakazniky se vase podnikani nikam nedostane. Navic se tito lide velmi rychle nauci jak ziskat vyhody zdarma. Oni to uz dnes umi a vidite na Twitteru nebo blogu jak dokazi vyhrozovat, kdyz jim nejaka firma nevyjde vstric.
Související články
Dotaz: Prodat firmu nebo ji dale rozvijet?
Ahoj Johne, sleduji t? již p?es deset let. Úpln? od za?átku jsem ?etl každý tv?j ?lánek na blogu a hrozn? m? to bavilo, motivovalo i inspirovalo…
Komu zákazníci věří?
Se zajímavým výzkumem přišla společnost Invoke Solution a server eMarketer. Výzkum se zaměřil na to, jakou váhu přikládají zákazníci…
Pizza business a prestiz
Ten muj pizza business hodne lidem pripada jako totalni hovadina. Maji pocit, ze to neni dostatecne prestizni. Nechapou proc bych takovy business mel…