Je tomu tak. Na začátku bylo oslovení 40 českých PPC agentur s jasnou poptávkou po kterém následoval měsíc vzájemných komunikací. Doplňující dotazy, požadavky i marné čekání na odpověď. Dnes předemnou leží pečlivě vybraných 10 nabídek, které jako jediné splňují logická očekávání: Jsou transparentni, je prostor k důrazu na efektivnost kampaní a především nejsou jednostranně výhodné jen pro agentury.
Určit klíč, podle kterého vyřazovat nevhodné (či nevýhodné) nabídky, bylo zpočátku snadné. Pevná cena za proklik, procenta z rozpočtu, žádný přístup do vlastních kampaní, uvázání se dlouhodobou smlouvou – to vše byly jasné argumenty, podle kterých se rozhodnout. V druhém díle jsem všechny tyto snadné indikátory vyčerpal. Dnes máme před sebou deset agentur, jejichž nabídky neobsahují žádné formální nedostatky. Jsou to tyto agentury (v abecedním pořadí):
Z těchto agentur bych pravděpodobně ještě vyřadil nabídku MediaCentrum, která požaduje jako svou odměnu kombinaci paušální platby (4000Kč měsíčně) a provize z každé realizované objednávky (8% z hodnoty prodaného zboží). Podíl na obratu ze zakázek získaných pomocí PPC je s každým klientem sjednáván individuálně. Náš eshop OzdobSe.cz, který posloužil pro potřebu poptávky, nabízí vlastní provizní systém, kdy nabízí partnerům odměnu 10% z celkové ceny objednávky. Tato hodnota posloužila jako odrazový můstek pro avizovaných 8% požadovaných MediaCentrem.
Požadavek PPC agentur na možnost výkonostních odměn za realizované objednávky je velmi dobrý způsob odměny, který je výhodný pro obě dvě strany – agenturu i klienta. Je ale třeba nastavit podmínky, které budou pro obě dvě strany rovné. Je několik možností podoby výkonostních odměn.
Související články
Velký test českých PPC agentur (1. díl)
40 PPC agentur, jedna poptávka na vytvoření reklamní kampaně. Jaké ceny si agentury účtují a za co? Kdo klientům lže, kdo slibuje…
Test PPC agentur: Vybíráme z nabídek (2. díl)
V rukou máme nabídky více než tří desítek PPC agentur, které odpověděly na mou poptávku a nabídly své služby. Jsou ochotné zrealizovat…
Test PPC agentur: Výběr pokračuje (3. díl)
Vyřadil jsem třetinu nabídek a zbývá 23 agentur. Podaří se najít vhodnou nabídku na vytvoření “naší” PPC kampaně nebo budou…