Test PPC agentur: Výběr pokračuje (3. díl)

reklama-ppc.cz, 21. dubna 2010 ve 15:10:39, 54x přečteno
Test PPC agentur: Výběr pokračuje (3. díl)

Vyřadil jsem třetinu nabídek a zbývá 23 agentur. Podaří se najít vhodnou nabídku na vytvoření “naší” PPC kampaně nebo budou převažovat nabídky, na kterých vydělají spíše agentury?

Deset oslovených agentur si za svou práci účtuje odměnu fixní procentní sazbou odečtenou z celkové výše rozpočtu klienta. Tedy čím více utratíte za reklamu, tím vyšší odměna bude pro agenturu a naopak. Aby to nebylo tak jednoduché, řada agentur má své doplňující podmínky, které postupně projdeme.

Hned na úvod musím uvést, že tento obchodní model považuji za nevýhodný pro klienty. Klient je totiž ve své podstatě trestán za navýšení rozpočtu zvýšením ceny služeb agentury, ikdyž rozsah práce se pro agenturu nezmění. Detailně uvádím nevýhody tohoto účtování ve speciálním článku. V něm také uvádím jedinou situaci, kdy procentuální odměna může být výhodná pro klienta – malá, nebo specializovaná, kampaň s velmi nízkými měsíčními výdaji, kde klient neplánuje navýšení rozpočtu a agentura nevyžaduje minimální měsíční útratu. Bohužel, řada agentur má své doplňující podmínky.

Ať už jste s agenturou domluveni na 30% či 20% z měsíčního rozpočtu jako poplatek za optimalizace, některé agentury si stanovily minimální měsíční poplatek pro případ, že by rozpočet klienta byl nízký. Ataxo si ve své nabídce účtuje 19% z rozpočtu na prokliky, minimálně však 8000Kč měsíčně. MarketingForYou si účtuje 25%, ale podmínkou je minimální útrata 30 000Kč měsíčně (7 500Kč pro agenturu). SEO Expert si účtuje 30% z rozpočtu na prokliky, minimálně však 7000Kč měsíčně.

Pokračování na: reklama-ppc.cz

Související články

Velký test českých PPC agentur (1. díl)

40 PPC agentur, jedna poptávka na vytvoření reklamní kampaně. Jaké ceny si agentury účtují a za co? Kdo klientům lže, kdo slibuje…

Test PPC agentur: Vyhodnocení (4. díl)

Je tomu tak. Na začátku bylo oslovení 40 českých PPC agentur s jasnou poptávkou po kterém následoval měsíc vzájemných komunikací.…

Test PPC agentur: Vybíráme z nabídek (2. díl)

V rukou máme nabídky více než tří desítek PPC agentur, které odpověděly na mou poptávku a nabídly své služby. Jsou ochotné zrealizovat…


Komentáře

(nezobrazuje se)