Google přichází skoro každý měsíc s nějakou novinkou či akvizicí, člověk až má strach jestli vůbec může český seznam.cz přežít. Podle nejnovějších zpráv, které vyšli na podnikatel.cz to ale naopak vypadá, že roste. V minulém roce na reklamách utržil 2,681 miliardy korun a provozní zisk prý překonal hranici jedné miliardy. Provozní zisk je zisk před odečtením daní, odpisů a amortizace.
Celkem hezká diverzifikace. 30% příjmů dělá sklik a 20% obratu katalog. Celkem by mě zajímalo kolik % z skliku dělají neseznamovské projekty a stránky neprávnických osob. Zřejmě to budou jen nepatrná procenta podobně jako u AdSense. Na druhou stranu i to se počítá.
Inovovat se tento rok budou hlavně služby email.cz a seznam.cz. Tedy pro mnoho lidí „český internet“. Jako domovskou stránku seznam.cz používá většina lidí, kteří se právě získali připojení k internetu a jen tak jí nevymění (změna = rozbil se mi internet). Přechod mezi emaily je zase náročný, protože se musí upozornit příbuzenstvo, známý a často i úřady. Alespoň než s ním začnou problémy, tak nějaký masivní úbytek jen tak nezačne.
V každém případě je fajn vědět, že seznam nedostává na zadek od Google, co se týká příjmů. Optimalizovat stránky pro Google je sice jednodušší, na druhou stranu když se něco pokazí, tak se to vždy lépe žehlilo u Seznam.cz. Další důležitou službou je sklik, který je dnes jedinou fungující PPC náhradou, za zbytečně byrokracií zatížený AdSense.
Související články
Jak se stát PPC?ka?em — p?íb?hy PPC?ka??
Navazuju na ?lánek Jak se stát PPC?ka?em s p?íb?hy t?ch, kte?í si tím prošli. Poprosila jsem 6 kamarád? PPC?ka??, aby mi posali své za?átky,…
PPC v krizi posílí, giganti zvednou rozpočty
Dnes budu možná trochu koukat do křišťálové koule (kterou nemám), ale risknu to a otevírám tu diskusi na téma chování PPC trhu v době…
Slovenská WY Group pokra?uje v nákupech hosting?, další akvizicí je ONEbit
Koncem kv?tna jsem psal ?lánek, že WY Group koupila Savana a te? spole?nost vydala zprávu o další úsp?šné akvizici. Tentokrát se jí poda?ilo…