Navazuju na ?lánek Jak se stát PPC?ka?em s p?íb?hy t?ch, kte?í si tím prošli. Poprosila jsem 6 kamarád? PPC?ka??, aby mi posali své za?átky, to, jak se k oboru dostali, co je na tom baví, co jejich cestu ovlivnilo. Uvidíte, že cesta PPC?ka?e lze projít mnoha r?znými zp?soby a všechny vedou daleko. Uvidíte v nich i mnohé spole?né, píle, úsilí, nadšení, samostudium a p?ijmutí výzvy. Nechala jsem jim volnou ruku a tady jsou jejich p?íb?hy!
Radej d?lá PPC kampan? Slevomatu. Tedy kampan? jediného projektu, které ale obsahují úpln? všechno. Jsou tam velká data, velké peníze, performance i branding, dlouhodobá strategie, i krátké (extrémn? krátké) ak?ní kampan?. Spoustu v?cí, které se dají automatizovat. Skoro bych ?ekla takový sen mnoha PPC?ka??.
Ono se na za?átek hodí ?íct, že jsem byl uchvácený internetem hned od za?átku, co jsem se k n?mu poprvé dostal, což bylo n?kdy na základní škole. Tohle asi trochu p?edur?ilo celé to, co budu nakonec d?lat, p?estože PPC respektive marketing byl úpln? mimo vystudovanou školu se zam??ením na automatizaci a elektroniku. Zlom p?išel asi s nástupem do Seznam.cz, kde jsem za?al na support pozicích, z nichž se jedna pozd?ji týkala Skliku a u toho postupn? „programoval“ a zjiš?oval jak své „projekty“ dostat mezi lidi. Od toho byl vlastn? jen kousek za?ít d?lat optimalizátora (ppc specialistu) p?ímo v Seznamu. Ze Seznamu jsem potom odcházel s tím, že je škoda pracovat jen v Skliku a neum?t Adwords a další.
Jako zlom v karié?e beru nástup do Slevomatu kam jsem nastupoval celkem s nožem na krku. Slevomatí Adwords nefungovalo, respektive bylo nevýznamný kanál a úkol zn?l jasn?: za p?l roku být z 100 000K? v investicích za m?síc na 1 000 000K? s kladnou ROI. Naopak jako bonus jsem bral absolutn? volnou ruku v testech a tom jak se na ten cíl dostaneme. Povedlo se d?íve a to je vlastn? d?vod co m? na PPC strašn? baví — výsledky jdou vid?t okamžit? a u každého ú?tu jsou obrovské možnosti jak je zlepšit a dostat se nahoru. Druhý d?vod co m? na PPC, nebo obecn? online marketingu baví je, že si každý m?že najít svojí oblast zájmu u m? to je momentáln? automatizace kampaní a remarketing s pohledem na CLV. A poslední a obrovsky d?ležitý je komunita, která se kolem PPC vytvo?ila po?ádají se pravidelné konference, srazy i neformální setkání t?eba u piva.
Související články
Jak se stát PPC?ka?em
Poslední dobou se m? ?ím dál víc lidí, v?tšinou za?ínajících marketér?, ptá na to, co to vlastn? obnáší, živit se jako PPC?ka? p?i…
Webtrh je na prodej … kdo se ujme komunity?
29. zá?í 2019 se mezi prémiovými nabídkami objevila „Chcete si koupit Webtrh?“. Martin Schlemmer alias Retal v n?m jen krátce píše:…
Te? p?išel ?as za?ít se u?it o online vyd?lávání
Jsme více doma, protože stát pot?ebuje zpomalit ší?ení koronaviru, než se najde n?jaké definitivní ?ešení. A? už to bude vakcína,…