Majitelé webových stránek si mohou na svoje stránky dát reklamy systému Sklik a dostávat provize za prokliky svých uživatelů. Reklamy jsou kontextově cílené. Sklik je reklamní produkt Seznamu.
Přihlásit do partnerského rozhaní Skliku se dá na adrese partner.sklik.cz, je na to zřejmě potřeba mít založený u Seznamu účet. Může se stát, že administrátoři Skliku web neschválí, pokud se jim nebude líbit. Inzeráty by se měly vybírat podle kontextové shody s obsahem stránky. Seznam kontextové cílení testoval už drahnou dobu na svých webech (např. na Novinky.cz).
Jde o přímou konkurenci ke Google AdSense, což je podobný reklamní produkt Googlu. Reklamy z AdSense se vyskytují na velkém množství českých webů. Očekávám, že si mnozí uživatelé AdSense novou možnost v Skliku vyzkoušejí, čistě protože je možné, že si Sklikem vydělají víc. Kromě Googlu se na českém trhu snaží s podobnými produkty působit AdFox a Etarget, které se ale podle mých poznatků moc nechytají, protože mají málo inzerentů (a tedy i málo inzeárátů, ze kterých se dá vhodně vybírat podle obsahu stránky).
Nejsem nezaujatý, protože jsem donedávna byl zaměstnancem Seznamu. Na Skliku jsem ale nedělal, jenom jsem Jirkovi, Karotkovi a ostatním dříčům zdálky držel palce a půjčoval jim výzkumníky. Když jsme v roce 2006 Sklik rozbíhali (ještě s Jyxem), tak jsem v něm kontextové cílení a partnerskou síť ještě nechtěl, protože jsem měl za to, že kvalitní kontextové cílení se nedá připravit rychle a že partnerskou síť je těžké administrovat. Sklik měl stejně vždycky velkou výhodu v tom, že se zobrazoval ve vyhledávání Seznamu, což je věc, po které byla a bude poptávka. Nyní mám za to, že Seznam už je na partnerskou síť dobře připravený a že už je i poptávka inzerentů po kontextovém zobrazování inzerátů. Z dnešního veřejného spuštění mám radost, protože to je pro autory webů další možnost, jak u psaní nechcípnout hlady, pokud jim třeba AdSense z nějakého důvodu nevyhovuje (třeba kvůli nízkým provizím). No, musí se to vyzkoušet, uvidíme.
Související články
Sklik spouští bannery, 300×50 je typický pro mobily
Sklik ve své partnerské síti už vydává oznámení o spuštění grafických reklam, tzn. na straně majitelů webů v obsahové síti už…
Seznam.cz roste a chce investovat do inovací služeb
Google přichází skoro každý měsíc s nějakou novinkou či akvizicí, člověk až má strach jestli vůbec může český seznam.cz přežít.…
Sklik testuje Retargeting
Seznam dnes zveřejnil, že testuje retargeting. Pravda je, že když se začalo před měsíci víc mluvit o tom, že Seznam dělá na retargetingu,…