Seznam dnes zveřejnil, že testuje retargeting. Pravda je, že když se začalo před měsíci víc mluvit o tom, že Seznam dělá na retargetingu, reagovala jsem nějak ve smyslu „kdyby radši dělali něco důležitějšího„. Google zasáhne stejně skoro každého, Seznam má malou síť, proč to cílit dvakrát? Asi bych si dokázala představit zajímavější funkce do Skliku. Na druhé straně, když jsem si to víc promyslela si už nemyslím, že je to špatný nápad. A z byznysového pohledu Seznamu to samozřejmě dává obrovský smysl, remarketing přinese nové a dobře investované peníze inzerentů a zvýší výkon obsahové sítě.
Z podstaty Sklik retargetingem nemůže zasáhnout uživatele tak často, jako AdWords, jednak má menší síť, druhak mu nezanedbatelná část času uživatelů stráveného na internetu utíká na zahraniční weby, kam reklama Skliku nedosáhne. Možná jich ale dokáže zasáhnout srovnatelné množství. Opět nám to vyrobí trochu legrace navíc v atribuci konverzí, v Analytics dosud některé konverze zákazníků původně příchozích přes Sklik „vykrádaly“ těsně před nákupem remarketingem AdWords, teď si Sklik něco ukradne na oplátku zpět.
Remarketingem dokáže Seznam poměrně výrazně zvýšit relevanci reklamy ve své síti, zejména pak na svých vlastních webech (typu Novinky.cz), kde je, jak už to u těchhle masovek bývá, trochu problém s velkým zásahem versus nízkou tematicku vyhraněností (a hodí se tak spíše pro velké, nespecializované inzerenty). Retargeting je tady přesně to, co zafunguje, protože (dobře udělaný) retargeting je výrazně specifičtější cílení než jakékoliv jiné v obsahové síti. Proto podobně jako v AdWords, i tady je vidět, že se retargetingové reklamy zobrazují s vyšší prioritou.
V tuhle chvíli jde o klasickou podobu retargetingu v obsahové síti. Sklik (zatím?) nemá formát dynamického banneru, nepřichází tedy v úvahu propojení do dynamického retargetingu a zobrazování reklam právě na ty produkty, které už si uživatel prohlížel (teda samozřejmě to jde „po staru“, vytvářením retargetingových listů pro jednotlivé stránky, ale je to fuška). Těžko můžeme čekat retargeting pomocí Google Analytics, na pořadu dne není ani videoretargeting nebo retargeting ve vyhledávání.
Související články
Sklik retargeting je tu!
Sklik dnes po delším testování pouští do veřejného provozu retargeting. Je to velká událost jak pro inzerenty, tak pro majitele webů v…
Sklik Retargeting, první dojmy. Funguje? Kde se zobrazují reklamy? A co bannery?
Když jsem psal před rokem o chystaném Retargetingu v Skliku, kladl jsem si otázku, nakolik bude schopna jeho obsahová síť nabídnout…
Co mi opravdu chybí v Skliku?
Úvodem bych rád předeslal, že Sklik za poslední necelý rok ušel skutečně velkou cestu. Po červnovém nasazení nového kabátku se rozkoukal…