Existuje jen velmi málo příkladů, kdy reklama, která nezapadala do stránky, byla úspěšnější než ta klasicky „maskovaná“. Zmatení návštěvníka však nemusí být jen věcí online stránek. Minulý týden jsem se začetl do místního deníku sedmička, která přináší bezplatné informace z okolí mého bydlišti.
V jednom rohu byl článek o financích, či spoření už nevím. Po přečtení pár vět jsem zpozorněl. Tohle mi přijde jak PR článek. Kouknu po okolí a tam uprostřed klasické lajny, která odděluje články nápis inzerce. Rychle prolistuji obsah novin a hledám podobně pěkně zašité reklamní články. Páni těch tam je. Sice na dvoustránkovou inzerci vlakového dopravce v jednom z předchozích čísel to nemá, ale stejně hezky schované. Ostatně na klasickou reklamu už jsou lidé zvyklí, takže stačí použít stejnou velikost písma, stejný nadpis jako noviny a rázem je tu krásná „maskovaná“ reklama. Tedy samozřejmě řádné označená, tak jak to nařizuje zákon.
Je zajímavé jak se člověk po odladění tolika stovek reklamních ploch dívá na klasické noviny. Že by se tohle dělo pořád a jen jsem si to nikdy nevšiml? Anebo se všechno mění v reálu stejně jako na internetu? Popřípadě se přenáší internetové reklamní trendy do reálu?
Související články
Kontrastní palety vs maskovaní reklamy
Minulý měsíc jsem experimentoval s kontrastními paletami barev u textové PPC reklamy. Celý experiment mi narušilo pobláznění kolem adsense a…
Testování automatické reklamy AdSense 1
Když jsem poprvé psal v únoru o automatických reklamách Google AdSense, tak jsem byl celkem skeptický. Nev??il jsem tomu, že by dokázal Google…
Fanoušci stránky na Facebooku: reklama a šíření mezi přáteli
Reklama na Facebooku může přivést návštěvníky na web (kde je následně k něčemu přesvědčíme). Nebo je může přivést na stránku na…