Proč mi optimalizované střídání reklam není dost dobré

vetrovka.cz, 21. října 2014 ve 19:34:53, 34x přečteno
Proč mi optimalizované střídání reklam není dost dobré

Někteří pozorní čtenáři a posluchači si už možná všimli, že občas mívám lehce extrémistické přístupy. Některým oblíbeným funkcím nebo postupům se tak trochu vyhýbám. Jedním z takových případů je optimalizace reklam. Mluvím o té možnosti v nastavení kampaně, kdyz se AdWords nebo Sklik ptají, jestli chcete reklamy sestavě střídat rovnoměrně nebo je optimalizovat podle výkonu. A když optimalizovat, tak na kliky nebo na konverze? Sklik zcela nově dokonce podle PNO nebo CPA. Ufff, takových možností. Já si to zjednodušila a většinou optimalizaci nezapínám. Mám k tomu pár pádných důvodů.

V ideálním PPC systému bych zapla funkci optimalizovat podle zisku v absolutní hodnotě. Jenže už samotný zisk je pro systém obvykle velkou neznámou. Ani optimalizace podle obratu by mi nepřišla úplně špatná. Jenže takový obrat ovlivňuje víc metrik naráz. Čím lepší CTR tím víc kliků, tím víc peněz. Čím lepší konverzní poměr, tím víc kliků, tím víc peněz. A tak dále. A tyhle metriky jsou často protichůdné. Když to hypoteticky přeženu, napíšu-li do inzerátu, že je produkt „zdarma“, míru prokliku výrazně zvýším, zatímco konverzní poměr snížím. Mám tedy zvýhodnit inzerát s „zdarma“ nebo inzerát bez „zdarma“? Nevím, záleží na poměru čísel. Když konverzní poměr neklesne o tolik, o kolik stoupne CTR, pořád získám víc konverzí. Jenže možnost optimalizovaného střídání počítá pouze s jednou metrikou, ostatní nezohledňuje.

Pokud chci testovat inzeráty, neoptimalizuju. Potřebuju vzít data a udělat nad nimi výpočet, který mi odpoví na moji otázku který inzerát má šanci přinést mi větší zisk? A když si pustím na inzeráty optimalizaci, tak moc relevantních dat nezískám. Systém začne jeden inzerát znevýhodňovat, bude ho méně zobrazovat, dá mi k němu méně informací. Pro relevantní A/B testování ale potřebuju dát oběma inzerátům stejnou šanci. Když testuju, potřebuju zobrazovat rovnoměrně.

Optimalizace je v pořádku. Pokud nechcete testovat. Nebo nemáte čas. Nebo to chcete rychleji, i když méně přesně rozstřelit systémem. Zkrátka když víte, co děláte, dělejte si, co chcete.

Pokračování na: vetrovka.cz

Související články

Pro? mi optimalizované st?ídání reklam není dost dobré

N?kte?í pozorní ?tená?i a poslucha?i si už možná všimli, že ob?as mívám lehce extrémistické p?ístupy. N?kterým oblíbeným funkcím nebo…

Facebook Ads

Reklama v sociální síti Facebook může být celkem zajímavá věc. Nezbývalo mi, než to vyzkoušet. Inzerentů ve Facebooku ani článků o…

Jak se stát PPC?ka?em

Poslední dobou se m? ?ím dál víc lidí, v?tšinou za?ínajících marketér?, ptá na to, co to vlastn? obnáší, živit se jako PPC?ka? p?i…


Komentáře

(nezobrazuje se)