Pro? mi optimalizované st?ídání reklam není dost dobré

vetrovka.cz, 21. října 2014 ve 19:34:53, 7x přečteno
Pro? mi optimalizované st?ídání reklam není dost dobré

N?kte?í pozorní ?tená?i a poslucha?i si už možná všimli, že ob?as mívám lehce extrémistické p?ístupy. N?kterým oblíbeným funkcím nebo postup?m se tak trochu vyhýbám. Jedním z takových p?ípad? je optimalizace reklam. Mluvím o té možnosti v nastavení kampan?, kdyz se AdWords nebo Sklik ptají, jestli chcete reklamy sestav? st?ídat rovnom?rn? nebo je optimalizovat podle výkonu. A když optimalizovat, tak na kliky nebo na konverze? Sklik zcela nov? dokonce podle PNO nebo CPA. Ufff, takových možností. Já si to zjednodušila a v?tšinou optimalizaci nezapínám. Mám k tomu pár pádných d?vod?.

V ideálním PPC systému bych zapla funkci optimalizovat podle zisku v absolutní hodnot?. Jenže už samotný zisk je pro systém obvykle velkou neznámou. Ani optimalizace podle obratu by mi nep?išla úpln? špatná. Jenže takový obrat ovliv?uje víc metrik naráz. ?ím lepší CTR tím víc klik?, tím víc pen?z. ?ím lepší konverzní pom?r, tím víc klik?, tím víc pen?z. A tak dále. A tyhle metriky jsou ?asto protich?dné. Když to hypoteticky p?eženu, napíšu-li do inzerátu, že je produkt “zdarma”, míru prokliku výrazn? zvýším, zatímco konverzní pom?r snížím. Mám tedy zvýhodnit inzerát s “zdarma” nebo inzerát bez “zdarma”? Nevím, záleží na pom?ru ?ísel. Když konverzní pom?r neklesne o tolik, o kolik stoupne CTR, po?ád získám víc konverzí. Jenže možnost optimalizovaného st?ídání po?ítá pouze s jednou metrikou, ostatní nezohled?uje.

Pokud chci testovat inzeráty, neoptimalizuju. Pot?ebuju vzít data a ud?lat nad nimi výpo?et, který mi odpoví na moji otázku který inzerát má šanci p?inést mi v?tší zisk? A když si pustím na inzeráty optimalizaci, tak moc relevantních dat nezískám. Systém za?ne jeden inzerát znevýhod?ovat, bude ho mén? zobrazovat, dá mi k n?mu mén? informací. Pro relevantní A/B testování ale pot?ebuju dát ob?ma inzerát?m stejnou šanci. Když testuju, pot?ebuju zobrazovat rovnom?rn?.

Optimalizace je v po?ádku. Pokud nechcete testovat. Nebo nemáte ?as. Nebo to chcete rychleji, i když mén? p?esn? rozst?elit systémem. Zkrátka když víte, co d?láte, d?lejte si, co chcete.

Pokračování na: vetrovka.cz

Související články

Proč mi optimalizované střídání reklam není dost dobré

Někteří pozorní čtenáři a posluchači si už možná všimli, že občas mívám lehce extrémistické přístupy. Některým oblíbeným…

Facebook Ads

Reklama v sociální síti Facebook může být celkem zajímavá věc. Nezbývalo mi, než to vyzkoušet. Inzerentů ve Facebooku ani článků o…

Blokují vaši uživatelé reklamu? Zkuste kupóny!

Na jednom mém menším blogu, který se zam??uje na novinky ve sv?t? webhostingu, už n?kolik let provádím n?kolik experiment?. Mezi n? pat?í i…


Komentáře

(nezobrazuje se)