Jste si jistí, že cena za klik, kterou máte nastavenou je ta, při které má kampaň nejlepší výkon? Nejen jestli je to rentabilní, ale pokud byste zvýšili cenu, nezvýšil by se celkový objem zobrazení, nedostali byste se častěji do top pozice, nezvýšil by se počet kliků a následně konverzí se zvýšením ceny, které byste ještě za nové konverze byli ochotni akceptovat? Nebo možná ne, možná byste získali nové prokliky, ale konverzní poměr z vyšších pozic by byl horší. Nebyl by výkon některého slova nakonec lepší, kdybyste cenu snížili a vyklidili první pozici? Víte to? Vyzkoušejte to!
S cenou můžete hýbat (a běžně to tak děláte) ručně. Chybí vám pak ale to srovnání výkonu s různým nastavením. Srovnávat dvě období po sobě vám spolehlivé výsledky nedá, vstoupí do toho hodně dalších faktorů. A právě od toho existují experimenty. Existují už přes dva roky a za tu dobu se ukázalo, že opravdu mají svůj veliký přínos. Zároveň mám pocit, že jsou hodně opomíjené. Jestli funkci AdWords Campaign Experiments neznáte, předloni jsem o nich psala na Hájedničkový blog článek.
Při zvýšení ceny obvykle získáte vyšší hodnocení reklamy, díky tomu získáte i více zobrazení. Toho si normálně dost dobře nevšimnete. U Experimentu to ale poznáte snadno – pokud testujete např. 1:1 (50 % na kontrolní a 50 % na testovací variantu), měli byste u obou variant stejný počet zobrazení. Pokud máte u testovací varianty vyšší, získali jste s testovanou cenou více zobrazení (to se stane spíš při zvýšené ceně). Naopak pokud testujete nižší cenu, dávejte pozor, jestli o hodně zobrazení nepřicházíte.
O kolik zobrazení můžete takhle přicházet se dozvíte ve sloupci Ztracená zobrazení kvůli hodnocení (tj. kvůli špatnému výsledku kombinace nabídnuté ceny a skóre kvality). Sloupec si zobrazíte analogicky, jako jste si zobrazili ztracená zobrazení kvůli rozpočtu.
Související články
Pokles výdělků z AdSense? Desítky procent! Jak je to možné?
V minulém článku o finanční krizi a PPC z pohledu celkových objemů utracených rozpočtů jsem předpokládala růst. Naproti tomu výdělky z…
PPC 2.0: Vyčistěte kampaň
Pojďme se při čtvrtku pustit do zvyšování kvality návštěvnosti, kterou nám kampaně přivádí. Osekání nerelevantních cílení pomáhá…
Videozáznam p?ednášek z PPC OFFLINE #5
Ve ?tvrtek 25. 2. 2016 jsme v agentu?e KOFEIN po?ádali už páté neformální setkání PPC specialist? pod názvem PPC OFFLINE. Všechno…