Trochu se mi zdá, že Google svýma rozšířenýma kampaněma a jejich hodně rozporuplnými plusy a mínusy trochu zabil jinak asi největší pecku pro tento rok, Product Listing Ads. Novinka, která přišla do všech českých AdWords účtů začátkem února má jednoznačná pozitiva a v tuhle chvíli je to to nejdůležitější, čemu bychom se měli věnovat. Co nám přináší?
Reklamy s produktovými informacemi (jak zní méně hezká česká verze) nabízí novou možost, jak získat pro váš eshop nové objednávky a to dost možná levněji. Reklamy nevyužívají žádné cílení na klíčová slova, berou se přímo z XML feedu, podobně jako to znáte třeba na Zboží.cz nebo Heurece. Obrovskou výhodou tak je, že snadno zobrazíte reklamu na kompletní nabídku vašich produktů. Zobrazíte reklamu, která je tak aktuální, jak často aktualizujete svůj feed. A aby to bylo ještě lepší, reklama má úplně jiný formát než klasické textové reklamy ve vyhledávání na Googlu. K reklamě patří obrázek, který dokáže připoutat pozornost, cena, vyjasňující klíčovou informaci a promo sdělení, přesvědčující k nákupu.
Líbí? Jasně, je to super! Pokryjete long-tail a vyřešíte to, abyste inzerovali produkty, které právě opravdu nabízíte. Nebude trvat dva týdny, než přidáte nové produkty nebo smažete kampaně na ty, které už nenabízíte. Snadno inzerujete aktuální cenu, dělá se to samo.
Product Listing Ads se zobrazují ve vyhledávání na Googlu. Až 5 pod top pozicemi (pokud jsou) nebo až 8 v pravém sloupci, nad ostatními reklamami. Pro jistotu zdůrazním, že se zobrazují současně s vašimi klasickými textovými AdWords reklamami, můžete mít tedy klidně dvě reklamy na jeden dotaz – jednu klasickou jako teď, druhou s obrázkem. Dokonce těch s obrázkem můžete mít víc, pokud není dost reklam, Google nemá problém zobrazit víc od jednoho inzerenta. A to už je pořádný zásah, co říkáte?
Související články
Facebook Ads
Reklama v sociální síti Facebook může být celkem zajímavá věc. Nezbývalo mi, než to vyzkoušet. Inzerentů ve Facebooku ani článků o…
Google bude penalizovat stránky za reklamu
Jen co se světu podařilo jakž takž vstřebat Panda Farmera připravuje se další úprava algoritmu, která má pracovní název Page Layout…
Co je ads.txt a pro? Google chce abyste jej m?li na stránkách
Pokud jste v nedávné dob? navštívili váš Google AdSense ú?et z?ejm? jste na n?m vid?li varování, že si máte na stránky umístit soubor…