Jen co se světu podařilo jakž takž vstřebat Panda Farmera připravuje se další úprava algoritmu, která má pracovní název Page Layout Algorithm (dále jen PLA). Tato novinka, by měla penalizovat stránky s příliš velkým množstvím špatně umístěné reklamy.
„Obdrželi jsme stížnosti od uživatelů, že když kliknou na výsledek vyhledávání a je pro ně těžké nalézt to co hledali, tak jsou nespokojení. Raději než odrolovat stránku dolů, přes několik reklam chtějí vyděl výsledek hned.“
Google se tak rozhodl pomoct nespokojeným uživatelům a vymyslel koncept PLA. Jeho základem není porovnávat poměr reklamních ploch a zbytku obsahu. Místo toho se zaměří právě na zmíněnou přístupnost k obsahu, pro uživatele. Tedy kolik reklamy stojí mezi tím co uživatel přijde na stránku a obsahem co hledá. Konkrétně obsahem pod zalomením stránky označeném v popisu algoritmu jako above-the-fold.
„Takže stránky, které nemaji dostatek obsahu above-the-fold (pod zalomením), mohou být změnou zasaženy. Pokud kliknete na stránku, kde nejdříve uvidíte pramálo viditelného obsahu above-the-fold anebo jsou velké části věnované reklamě, tak to není dobrá zkušenost pro uživatele.“
Související články
Za?al Google penalizovat guest posty?
Na Search Engine Journal vyšel ?lánek, ve kterém je p?íklad manuální penalizace Google za takzvaný guest posting. V ?lánku je n?kolik…
Za affiliate odkaz penalizace od Google?
O SEO už moc nepíšu, protože se mu nijak zvlášt? nev?nuji. Vysta?ím si s b?žnou onpage optimalizaci, vhodným textem a zp?tnými odkazy. Nic…
John Mueller – Google ignoruje odkazy z profil? a to i t?ch vytvo?ených lidmi
Na posledním English Google Webmaster Central office-hours z 19. b?ezna 2019 zodpov?d?l John Mueller zajímavou otázku: „Jak se Google chová k…