Nový výzkum počtu vyhledávání přisuzuje Google ještě větší monopol
404m.com, 29. května 2014 ve 15:49:28,Podle comScore má Google podíl na americkém trhu vyhledávání zhruba 67 %. Zbytek si rozdělují jeho konkurenti, převážně Yahoo! (11 %) a Bing (18 %). Z těchto měření se dlouhodobě vycházelo jako klíčových. Společnost Conductor však včera přišla s vlastním měřením, které je postaveno na více jak sto milionech organických přístupem z vyhledávačů. Podle nich je podíl Google na americkém trhu daleko dominantnější – až 85 %. Navíc je zajímavé, že staví Yahoo! s 7 % přes Bing s 5 %.
Analýza Conductor je postavená na datech napříč spektrem různých webů. Navíc použili trochu jinou metodiku. Zatímco comScore je údajně postaveno na „pre-click“ návštěvnosti, tak Conductor pracuje s „post-click“.
Z výzkumů také vyplynul zajímavý fakt 73 % z webů získává více jak 80 % organické návštěvnosti právě z Google. A dokonce 53 % webů dostává více jak 85 % organických návštěv. Myslím si, že tohle měření může klidně reflektovat skutečnost.
Výzkum zároveň zmiňuje, že se do výsledků nepatrně promítají i weby, které optimalizují speciálně pro Bing/Yahoo! anebo a to pozor – utrpěli penalizaci na Google. Což je spíše na samostatnou úvahu.
Související články
PPC v krizi posílí, giganti zvednou rozpočty
Dnes budu možná trochu koukat do křišťálové koule (kterou nemám), ale risknu to a otevírám tu diskusi na téma chování PPC trhu v době…
Vylepšený Google Trends
Google Trends je nástroj, který sleduje vzrůstání počtu hledání určitých klíčových slov – trendů. Dokáže k nim dokonce přiřadit i…
Pokles výdělků z AdSense? Desítky procent! Jak je to možné?
V minulém článku o finanční krizi a PPC z pohledu celkových objemů utracených rozpočtů jsem předpokládala růst. Naproti tomu výdělky z…