Není Facebook Places jen přefouknutá bublina?

webzurnal.cz, 2. září 2010 ve 08:00:27, 35x přečteno

Pokud si pročtete zahraniční i některé české servery zaměřené na dění na internetu, takřka všude naleznete alespoň zmínku o nové službě, kterou spustil Facebook i když zatím ne u nás. Bude to opravdu taková bomba, jak bývá tato služba prezentována?

Na českém internetu se již poměrně vžil překlad na Facebook Místa. Jedná se o geolokační službu, jako je Foursquare nebo Gowalla, která propojuje reálný svět s tím virtuálním pomocí  GPS souřadnic nebo jen označování míst, kde se zrovna uživatel nachází. Například o Foursquare si můžete přečíst více v tomto článku. Základní princip je však založen právě na určení polohy uživatele v reálném světě. Přestože aplikace Místa u nás ještě není spuštěna, i český internet zasáhla zpráva o přípravě spuštění této služby.

Jak se zdá velké množství uživatelů Facebooku o své soukromí v kyberprostoru příliš nedbá. Zároveň se stále nechává nachytávat na různé podvodné statusy a aplikace, které za přístup k těm “nejnahatějším nahotinkám”, za IPad nebo tlačítko “Nelíbí se mi” požadují pouze přístup k profilovým informacím. Evidentně má tato skupina uživatelů v oblasti ochrany soukromí stále co zlepšovat. Proto se není čemu divit, pokud se mnoho odborníků i laiků pozastavuje nad otázkou ochrany soukromí v souvislosti s geolokační službou, jakou jsou Místa. Již klasickou (nikoliv však neopodstatněnou) obavu symbolizuje server robmenow.com, který upozorňuje na riziko vykradení bytu či domu, pokud o sobě uživatel rozhlásí, že je kdesi jinde. Zatím se však jednalo pouze o Foursquare a Gowallu ve spojení s Twitterem. Facebook v tomto ohledu přináší mnohem větší množství lidí s výrazně laxnějším přístupem k ochraně soukromí.

Facebook v rámci spouštění služby Místa vstoupil do partnerství s výše zmíněnými službami. Teoreticky by mělo být výhodné pro obě strany. Foursquare, Gowalla a další mohou nabídnout zkušenosti a uživatele se zkušenostmi s geolokačními službami, Facebook nabídne obrovské množství potencionálních uživatelů. Ponecháme-li stranou, zda to doopravdy prospěje oběma stranám, na první pohled to vypadá, že se chystá menší převrat v sociálních sítích.

Pokračování na: webzurnal.cz

Související články

Jak si vede sociální marketing?

Studie nazvaná 2010 Social Marketing Industry Report se zabývá způsoby využití různých sociálních médií pro rozvoj obchodu a jakým…

Facebook Ads

Reklama v sociální síti Facebook může být celkem zajímavá věc. Nezbývalo mi, než to vyzkoušet. Inzerentů ve Facebooku ani článků o…

Facebook stránky si vedou na Google celkem dobře co ale s tím?

Pokud si hrajete s Facebook stránkami asi jste si už všimli, že dostat je na slušné pozice v Google není na rozdíl od nově založených webů…


Komentáře

(nezobrazuje se)