Studie nazvaná 2010 Social Marketing Industry Report se zabývá způsoby využití různých sociálních médií pro rozvoj obchodu a jakým způsobem k těmto médiím přistupují marketéři.
Co si budeme povídat, sociální média zažívají obrovský rozmach a jakmile nějaká služba není dostatečně “sociální” a nenabízí dostatečné možnosti komunikace a interakce, nebude to mít lehké. Tohoto rozmachu se samozřejmě snaží využít nejedna společnost nebo firma. Podle výše zmíněné analýzy a některých dalších, má aktivita společnosti opravdu vliv na obchodní úspěšnost. Na druhou stranu se však objevují hlasy, které říkají, že rozruch okolo sociálních médií je jen nafouknutá bublina a jejich faktický vliv není nijak zásadní.
Ale zpět k 2010 Social Marketing Industry Report. Jaké jsou tedy otázky na které se snaží tento dokument odpovědět? Záběr je poměrně široký. Zabývá se jak dlouho marketéři pracují se sociálními médii, jaká jsou nejpopulárnější média a k čemu jsou která vhodná, jak je práce s těmito médii časově náročná nebo jakým směrem se bude tato oblast vyvíjet do budoucna.
Nejzajímavější a na první pohled nejsrozumitelnější je graf popularity sociálních médií mezi marketéry. Na obrázku níže vidíme, že s těsným náskokem vede Twitter před Facebookem. Poněkud překvapující může být poplarita sítě LinkedIn , která nění v českém prostředí příliš využívaní.
Související články
Co je digitální marketing? Vývoj a kanály!
Pojem digitální marketing (digital marketing) obecn? ozna?uje používání webových stránek, aplikací, mobilních za?ízení, sociálních…
Forrester Research – nepěkné čtení pro klasické direct marketingové agentury
Nepěkně se museli cítit pracovníci direct marketingových agentur, když otevřeli nedávno publikovaný výzkum US Interactive Marketing…
Rozumějí agentury kouzlu sociálních sítí?
Jelikož jsem chyběl na IAC, doháním domácí úkoly a procházím si některé přednášky, které se tam objevily. Aktuálně jsem se zastavil u…