Po beta testování Google dnes spustil veřejně další větší novinku v Google Display Network. Tou je cílení na zájmy uživatele. Google, který o uživatelích internetu ví nejspíš už skoro všechno, tak nyní umožňuje inzerentům nový způsob zacílení v obsahové síti. Svého zákazníka tak můžete zaměřit nejen podle toho, jaké konkrétní stránky navštěvuje nebo jaká témata si čte, ale jednoduše i podle toho, co ho zajímá.
Jsou dva způsoby, podle kterých Google dokáže přizpůsobit reklamu zájmu uživatele. Jednak čerpá z Ads Preferences Manageru, kde může každý své zájmy Googlu říct. I pokud si své zájmy nenastavíte, Google vás sleduje a podle toho na jaké stránky chodíte odhadne, jaké jsou vaše zájmy. Schválně se do Ads Preference Manageru podívejte, jestli vás otipoval správně.
Narozdíl od kontextového cílení, kde se snažíte trefit správné téma pomocí klíčových slov, cílení na umístění, kde si vybíráte konkrétní stránky, o kterých si myslíte, že je vaši potenciální návštěvníci budou navštěvovat nebo cílení na témata, kde vybíráte konkrétní kategorie stránek, s cílením na zájmy cílíte na úplně celou reklamní síť. Je úplně jedno, jestli se potenciální zákazník prodejce aut zrovna prohlíží eMimino.cz - pokud má Google za to, že má zájem o auta, zobrazí mu reklamu na auta. Necílí se tedy na obsah, ale na skupinu uživatelů.
Po zhruba dvouměsíční zkušenosti se dá říct, že (stejně jako všechno v AdWords) na něco lépe a na něco hůře. Vzhledem k tomu, že opravdu cílíte na celou síť, je potřeba, aby váš produkt byl opravdu přiřaditelný k nějakému konkrétnímu zájmu, pokud není vysloveně masový a nemůžete si dovolit zacílit “všechny”. Třeba produkt jako je bankovní účet se na nějaký zájem napasuje o dost hůře než třeba zájezd. Dobré je použít grafiku, uživatele ta trefa do zájmu vizuálně víc praští do očí. Konverzně i brandově to při dobrém cílení není horší než kontext, získáte ale nové návštěvníky, které jste dosavadním cílením zatím neoslovili.
Související články
Marketing a KPI: 6 nejznám?jších a pro? je mít?
Klí?ové ukazatele výkonnosti (KPI – Key Performance Indicators) jsou kvantifikovatelné metriky, které ukazují výkon firmy (marketingu) ve…
Zakazování reklamy v AdSense
Na první pohled to vypadá jako dobrý nápad. Myšlenka, která se dříve poměrně často probírala v diskuzích. Přece když identifikujeme…
Jak zlepšit cílení adsense
Adsense je fenomén, mezi pay per click. Dokáže pozvednout monetizaci jakéhokoliv projektu a dodat chuť v něm pokračovat. U některých blogů…