Na první pohled to vypadá jako dobrý nápad. Myšlenka, která se dříve poměrně často probírala v diskuzích. Přece když identifikujeme „šetřílky“ a zakážeme jim reklamu, tak se tam budou zobrazovat jen ty drahé reklamy.
No před pár lety se o tom dalo uvažovat, ale teď tu máme remarketing, cílení reklamu podle lokace anebo zdali používáme mobilní zařízení. Prostě to co se nám zobrazuje na stránkách, už ani nemáme moc šanci pozorovat.
Tato funkce je v AdSense hodně podceňována. Vezmeme si v úvahu, že máte dvě reklamní plochy. Velkou 768×90 a čtverec pod článkem 250×250. Nějaká společnost si u vás koupí velkou reklamu. Čtverec se neprodal, tak místo něj nahodíte PPC. Daná společnost u vás koupila reklamu, protože jste dobrá cílovka. Zároveň ale investuje do PPC. Takže ve finále se zobrazuje na obou plochách jejich reklama.
Za měsíc se zeptáte, zdali mají zájem prodloužit reklamu. Odpovědí je, že se jim to moc nevyplatilo. Bylo málo objednávek. Problém může být klidně v tom, že zákazníci co šli přes vaše stránky zvolili čtverec místo baneru. Nejdříve se na stránku dostali přes velký banner, nedokončili objednávku, ale Google si je označil. Následně všude po internetu vidí banery v rámci remarketingové kampaně.
Související články
PPC v krizi posílí, giganti zvednou rozpočty
Dnes budu možná trochu koukat do křišťálové koule (kterou nemám), ale risknu to a otevírám tu diskusi na téma chování PPC trhu v době…
Kdo d?lá obsahové weby, jak vám jde Google AdSense/Sklik?
V prosinci jsem byl celkem p?íjemn? p?ekvapen jak se da?ilo web?m s Google AdSense. Google AdSense anebo PPC obecn? mám spíše jen jako…
AdSense zakazuje iFrame
V pátek vyšel na adsense blogu článek o změnách podmínek používání AdSense. V podstatě se jedná o naprostý zákaz používání reklam…