V předchozích dvou článcích (první a druhý) jsme řešili, jak vůbec postupovat a zároveň čemu se při tvorbě Facebook Fan Page, například pokud chcete propagovat firmu, e-shop a podobně, vyvarovat, a také jak se dá řešit samotný webdesign, tedy vzhled, který je samozřejmě také důležitý. V této poslední části vám pro inspiraci ukážu několik špiček v oboru, které dohnali tvorbu „fanouškovských stránek“ k dokonalosti. Jedná se opravdu hlavně o inspiraci a možná impulz, jak se také dá tvořit a co všechno může taková stránka obsahovat, pokud nechcete jen klasické povídání na zdi. Na jejich stránkách to opravdu není jen o tom kliknout na „Líbí se mi“ a tím to hasne.
Pro mě osobně lehké překvapení, že právě Starbucks je na špičce Fan stránek na Facebooku. Pokud se bavíme o počtu fanoušků, kterých má téměř dvacet miliónů, nedávno ho sice předstihla Coca-Cola, nicméně dlouho si své prvenství držel a nabízí nesmírně zajímavé „vychytávky“. Obecně platí, že Starbucks se logicky nemusí tak moc zaměřovat na propagaci a vlezlé zprávy, ale snaží se spíše starat o kvalitní obsah a získávat feedback uživatelů. Zároveň tam najdete samozřejmě i různé aplikace ať už čistě pro zábavu, nebo některé vám umožní získat i slevy apod. Stejně jako Blackberry pak Starbucks linkuje i na své regionální stránky.
Red Bull patří bez jakékoliv diskuse mezi nejlepší Fan Pages, které Facebook vůbec má. Bez nadsázky se dá říct, že takové inovátory jako v Red Bullu jen tak někde nenajdete. Neustále se snaží přicházet s něčím novým a fanoušci to pochopitelně oceňují. Jedním z vůbec nejúspěšnějších nástrojů je takzvaný Twitter stream (docela paradox, že je tak oblíbený na Facebooku), kde celebrity a především sportovci pod hlavičkou Red Bullu publikují své současné aktivity, což pochopitelně především mladší generaci strhává. Zároveň je tu například „Live TV“, takže Red Bull už je spíše další sociální sítí uvnitř Facebooku.
Tento gigant zde pochopitelně nemůže chybět a je poměrně zajímavé, když si vezmete, o jak velkou společnost se jedná, že její Fan Pages jsou opravdu od dvou fanoušků a až později si to Coca-Cola převzala pod sebe. Pro ostatní jsou pak jejich stránky inspirací především ohledně využití fotografií, na které kladou velký důraz. Zároveň jsou typické poměrně intenzivní interakcí se svými fandy.
Související články
Jak a proč tvořit Facebook Fan Page – díl 1.
Otřepané motto – “Může vás to štvát, můžete proti tomu bojovat, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat,” se v současnosti…
Jak a pro? tvo?it Facebook Fan Page – díl 1.
Ot?epané motto – „M?že vás to štvát, m?žete proti tomu bojovat, ale to je tak všechno, co s tím m?žete d?lat,“ se v sou?asnosti t?žko…
Jak a proč tvořit Facebook Fan Page – díl 2.
V prvním článku s touto tématikou jsme se věnovali některým základním postupům, co udělat, co naopak neudělat, a také proč vlastně jsou…