Otřepané motto – “Může vás to štvát, můžete proti tomu bojovat, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat,” se v současnosti těžko hodí pro něco líp než pro Facebook. Extrémně negativní názory plynoucí ať už z problematiky ochrany osobních dat, nebo z více subjektivních názorů, rozhodně převažuje jeho ohromný marketingový potenciál. Z pohledu čistě praktického je tak dnes Facebook jednou z nejlepších variant jak propagovat v zásadě jakoukoliv svou aktivitu, když podle statistik každý den “čeká” na to stát se fanouškem více než 10 milionů uživatelů. Jak začít, jak použít nějaké modernější a dynamičtější technologie, a i nějaká inspirace z již zaběhnutých a propracovaných webů, to vše se vám pokusím přiblížit v této sérii několika článků.
I když přísně teoreticky by bylo dobré rozlišovat, zda se jedná o Business Page, tj. stránka týkající se ať už vaší firmy, nebo pouhé snahy zpropagovat například e-shop, Fan Page by na druhou stranu měla podporovat nějakou aktivitu, známou osobnost apod. a nám jde samozřejmě o propagaci byznysu, i když se Fan Page běžně používá. Tolik na úvod k upřesnění pojmu – i když používám zaběhnuté Facebook Fan Page, jedná se pochopitelně o byznys, konkrétně využití pro internetový marketing.
Vezmeme to trochu z druhé strany, protože rozhodně je lepší už před tím než se vydáte do html tagů a samotné tvorby vědět o nějakých základních tipech, které můžete využít než pak překopávat zpětně.
Ať už máte firmu působící na internetu, e-shop apod., vždy pravděpodobně máte určitý logotyp, který je součástí vaší identity. Facebook bohužel jako například MySpace neumožňuje obrázek na pozadí, ale povolí vám obrázek ve velikosti 200×600 a je už jen na vaší fantazii, jak ho využijete. Klasika je vzít logo firmy a umístit ho doslova “před oči” všem návštěvníkům a případně potencionálním zákazníkům, což platí analogicky i o veškeré reklamě.
Související články
Jak a pro? tvo?it Facebook Fan Page – díl 1.
Ot?epané motto – „M?že vás to štvát, m?žete proti tomu bojovat, ale to je tak všechno, co s tím m?žete d?lat,“ se v sou?asnosti t?žko…
Jak a proč tvořit Facebook Fan Page – díl 3.
V předchozích dvou článcích (první a druhý) jsme řešili, jak vůbec postupovat a zároveň čemu se při tvorbě Facebook Fan Page,…
Jak a proč tvořit Facebook Fan Page – díl 2.
V prvním článku s touto tématikou jsme se věnovali některým základním postupům, co udělat, co naopak neudělat, a také proč vlastně jsou…