Dneska vyšel článek, s pěkným rozborem problematiky ohledně DPH a PPC, na serveru finance.cz s názvem Našli jsme chybu v zákoně: podle EU u Etargetu DPH mít nemusíte, podle ČR ano. Pro plátce DPH kvůli adsense žádný problém. Neplátci DPH používající eTarget porušují český zákon, ale neporušují zákony EU. Takže pokud ještě nejste plátci DPH a používáte eTarget zřejmě vás čeká soudní spor, který by podle článku měl vyznít ve váš prospěch. Na druhou stranu čeká vás ten soudní spor. Protože porušujete zákon ČR.
Článek vyšel celkem ve vhodnou chvíli, protože tento měsíc musí plátci DPH odvést státu co mu náleží. I když pokud vyděláváte jen na adsense, tak zřejmě stát bude spíše platit vám, protože o DPH se postaral už Google Ireland a všechny náklady v podobě DPH si můžete nechat vrátit od státu.
Když tak nad tím přemýšlím tak plátcovství DPH mi přineslo jen další papírování. Nutnost odevzdávat místo jednoho papíru za rok v podstatě 9 (4x přiznání k DPH, 4x souhrné hlášení a 1x klasické přiznání k dani z příjmu). Z toho souhrnné hlášení se dá podávat jenom elektronicky, což mě dost naštvalo. Protože stejně skončí na FÚ u nás v Táboře. Mohl jsem jej tam přinést společně s přiznáním k DPH. Zbytečně se to všechno komplikuje. Ačkoliv o celé nutnosti registrace k DPH mám pochybnosti, faktem je, že si stát díky tomu přijde na celkem slušné peníze. Popravdě není problém držet daň s příjmu na minimu díky paušálnímu zdanění, ale u DPH to už jde těžko, když máte minimální náklady. Státu pěkně odvádím cca 70 – 80% z DPH (nějaké náklady jsou vždy). Nějak se nemůžu zbavit dojmu, že celá ta legislativa EU je tu jen od toho, aby se do rozpočtu nalilo více peněz. Ale budiž, stát není freeware a podnikání není výsada, kterou máme zdarma a pokud nechceme skončit jako Řecko, tak je nutné nakrmit státní pokladnu.
Související články
Adfox končí
Tak to vypadá že adfox (Centrum Holdings s.r.o.) k 31.12.2010 definitivně končí se se svým PPC programem. Místo něj bude nabízet jako…
Konkurence adsense je tady!
Dnešní den se zapíše rudým S do historie českého internetu. Po mnoha letech slibu a nespočtu měsících slibování vývojový tým Skliku na…
Prokletí českých linkovacích služeb
Po masivním úspěchu Directo přišlo DirectoGlobal, které dokázalo otřást českým internetem natolik, že se na něj museli cíleně zaměřit…