Po masivním úspěchu Directo přišlo DirectoGlobal, které dokázalo otřást českým internetem natolik, že se na něj museli cíleně zaměřit programátoři jak seznamu tak i google. Obrovská penalizace, která měla jasně ukázat kdo je tu pánem však nedokázala úplně directoglobal zničit. To se podařilo až původnímu programátorovi, který systém naprogramoval tak inteligentně, že nepočítal s rokem 2010. Masivní přepočet pak totálně zlikvidoval databázi a majitel systému se rozhodl od projektu, který byl prý na tom už finančně špatně, nechat být. No co dodat rest in peace directoglobal. Pojďme se teď ale tak trochu nad tím vším zamyslet.
V době největšího rozmachu directoglobal se objevil i systém mLink, který jeho majitel dost neobratně prezentoval. Tak či onak systém mlink už od začátku působil hlavně originálně. Na rozdíl od prodeje za stanovenou cenu nabídl na české poměry neobvyklou formu tabulkového prodeje. Zahlédl jsem dokonce i inzerci na adsense. Mě osobně moc mlink nesednul. Chtěl jsem prodávat návštěvníky nikoliv ranky. Tato možnost se nakonec i do mlinku přidala, ale ani zdaleka nedosahovala efektivity jako u upadajícího directoglobal. V současné době tam mám dvě zombie sites, které produkují celkem stabilní příjmy. U jednoho došlo k penalizaci (srank z 50 na 10), ale všichni víme jak je to se zombie sites. Stačí přidat pár odkazů a hned je to problém. Nové myšlení u reklamního systému mlink se podle mě majiteli vyplatilo. Co ale rozhodně odflakl je rozhraní v kterém nikdy nenajdu to co hledám a chyba curl, která pravidelně vyskakuje místo odkazů. Podle mě si vzal moc velké sousto jak marketingově tak programátorsky. Na druhou stranu mlink je poměrně funkční systém a právě teď se draží na webtrhu a cena je na 265K. Máte v aukci i možnost nahlédnout pod pokličku účetnictví tak koukněte.
Dalším pokusem o nahrazení directoglobal byl aioads.cz. Původní programátor, který je teď prý na útěku někde v Německu, prodal zdrojové kódy dál. Já jsem se o něm ani nijak extra nerozepisoval, protože bylo na první pohled jasné, že se jedná o kopii, která nepřináší nic převratného. Dneska když jsem se chtěl kouknout jak pokročil tak jsem zjistil, že doména je už jen parkovaná na forpsi.
A současnost? Spousta lidí slibovalo pro directoglobal konkurenci, později systém, který jej nahradí ale nakonec z toho všeho vyšel jen jeden tím je ads.ranky.cz. Dlouho jsem přemýšlel jaké má šance. Intuitivní ovládání, celkem slušné zabezpečení, maximální míra automatičnosti a hlavně kompatibility mě donutili jej zde zmínit. Dobře partnerský program byl také důvod :) Současná verze je podle mě hodně dobře provedená. Je z něj znát vize directoglobal a moderní prvky, které projektu může vnuknout, jen člověk, který se pohybuje v oblasti developování. Například možnost implementace kódu od klasické implementace ala directoglobal přes XML, JSON či YAML až po ruční vkládání je více než luxus. Jestli má někdo možnost zlomit prokletí českých linkovacích služeb tak právě největší šance v současnosti dávám právě tomuto systému.
Související články
Souboj kdo s koho – mKonto či eKonto?
Jak je již patrné z nadpisu, tento článek se bude zabývat srovnáním a popisu dostupných funkcí dvou poměrně podobných služeb, které lze…
Online monitoring médií a sociálních sítí (nástroje zdarma)
Poslední dobou se roztrhl pytel s nejr?zn?jšími social media monitoring nástroji a neustále vznikají nové. Zatím bohužel neexistuje žádný…
Občas se vyplatí připlatit za hosting
Už to bude nějaký ten pátek co jsem se zaregistroval na webtrhu. Jedna věc mě ale nepřestává udivovat. Neustálá poptávka po levných…