Vzhledem k tomu, že se netajím obdivem k dobře fungujícím PBN, které šlapou jako hodinky, tak pokaždé, když některá větší síť dostane penalizaci, tak mi někdo z vás pošle odkaz na článek :) Samozřejmě si toho vážím, ale mám pocit, že se v tom tak trochu všichni ztrácíme.
Private Blog Network je síť webů, které mají pomoct určité stránce ve vyhledávači. Ovšem to je tak všechno společné. Pak už se jednotlivé ukázky, tutoriály anebo teoretické návrhy rozchází. Možná je to částečně zapříčiněno i snahou prodejců o zvýšení ceny. PBN jsou často zmiňovány jako nejdražší a nejúčinnější forma linkbuildingu. Osobně znám jednu ještě lepší, ale také dražší. Vraťme se ale zpět k tématu. Cena za výstavbu je hodně. Jsou potřebné kvalitní domény s dlouhou historií, vysokými ranky, spousty odkazů. Následně jsou potřebné další prostředky na vytvoření a udržení poměrně kvalitního obsahu. Linkbuilding většinou probíhá formou pyramidových schémat. Tam cena tak vysoká není.
Jak je tedy možné, že se v souvislosti s PBN často zmiňuje penalizace za nekvalitní obsah (thin content)? Vždyť základní příručky často zmiňují minimálně 500 slov/článek, texty psané na zakázku člověkem a postupné budování, které trvá často čtvrt roku? Tady právě přichází ten zásadní rozdíl. Někdo nazývá PBN stovky webů s ranky, kam se umísťují často generované články a to včetně těch, z nichž mají vést odkazy na zákazníkův web.
PBN si představuju spíše jako ručně udržované blogy/magazíny na určité téma, které slouží pouze nám. Nerozeznatelné od běžného webu. Jen jsou ovládány jedním člověkem či spíše skupinou lidí. Ti dbají na to, aby zůstala PBN co nejvíce anonymní před okolím. Například se zakazuje na web přístup robotům různých SEO služeb, které kontrolují zpětné odkazy. Nechcete přece aby konkurence věděla odkud je máte.
Související články
Téma vs klí?ové slovo
P?ed chvíli jsem si p?e?etl ?lánek Goodbye Keyword Optimization — Welcome To The Age of Topical Optimization. Cílit na témata místo…
Google zaplatil Apple 1 milardu USD, aby z?stal jako výchozí vyhledáva? na jeho za?ízeních
Google má velmi dobré PR. N?jak nás p?esv?d?il, že je nejlepším vyhledáva? na sv?t?, a proto jej používá v?tšina sv?ta. Jenomže pravda…
Ve vyhledávačích narůstá podíl lokálního hledání
Společnost stojící z reklamní sítí Chitika, před pár dny zveřejnila zajímavá data o vzrůstajícím podílu vyhledávání lokálních…