Společnost stojící z reklamní sítí Chitika, před pár dny zveřejnila zajímavá data o vzrůstajícím podílu vyhledávání lokálních dotazů. Data pochází z období 21. září 2012 až 27. září 2012. Zároveň porovnávala výsledky proti své rozsáhlé databázi klíčových slov, aby bylo jisté, že se opravdu jedná o dotazy směřující na lokální vyhledávání (“poblíž mě”, “v Bostonu”, “nedaleko” atd.)
Výsledky jsou velice zajímavé. U Google bylo zaznamenáno až 43% procent dotazů, které cílily na místní lokace. Zhruba před dvěma roky přitom podíl lokálního hledání byl u Google 20% procent. U Yahoo! a Bing je množství lokálního hledání 25%.
Odpověď na takto vysoké číslo je poměrně jednoduchá. Vzrůstá počet uživatelů mobilních zařízení. Podle Google až 50% všech dotazů z mobilních zařízení jsou dotazy z lokálním zaměřením. Ovšem je do toho nutné započítat i dotazy různých aplikací, které s Google spolupracují.
Právě Google je uživateli mobilního zařízení výrazně preferován. Zatímco u Bing u lokálních hledání desktop vs mobil je 7% vs 93% (u Yahoo! 17% vs 83%), tak u Google je to až 74% vs 26%.
Související články
Google vládne v USA vyhledávání a jeho pozice je nejsiln?jší jaká kdy byla
Podle Digital Marketing Report za Q3 2018 od spole?nosti Merkle narostl meziro?n? po?et návšt?v z organického hledání v USA z Google o 9 %. V…
Ahrefs se pustil do vývoje vlastního internetového vyhledáva?e
Bylo nespo?et pokus? o vytvo?ení dalšího internetového vyhledáva?e. Zkoušeli to už mnozí, ale nevzpomínám si, že by to n?kdy byla…
Vyhledáva? Duck Duck Go dosáhl 9 miliard hledání v roce 2018
Vyhledáva? Duck Duck Go je známý tím, že nijak nesleduje aktivitu svých uživatel?. V podstat? na tom má postavenou i své PR – neukládáme…