AdWords skripty: Nechte stroje ať samy kontrolují například funkčnost odkazů vašich kampaní
reklama-ppc.cz, 3. června 2013 ve 11:18:32,AdWords skripty byly přestaveny už téměř před rokem, v létě 2012, a do dnešního dne je používa jen zlomek inzerentů. Není divu, ne každý zvládá alespoň základy programování. A přitom AdWords skripty umožňují nepřeberné možnosti automatizace.
Od změny nabídek či textů inzerátů v závislosti na aktuálním počasí, přes automatické tvorby reportů, automatické pozastavení klíčových slov v závislosti na poklesu CTR i hromadné změny v účtech jedním kliknutím. Ostatně, jsou tací, kteří pomocí AdWords skriptů automaticky propagují ubytování v hotelu kousek od letiště, pokud jsou v tu chvíli zpožděné či zrušené lety. Vše automaticky, bez jediného zásahu vlastníma rukama.
KDE ZAČÍT? Pokud si chcete s AdWords skripty “hrát”, začněte na stránce Google Developers. Nechybí zde základní rady, doporučení či tutorialy, ale naleznete zde i několik už hotových skriptů k použití. Vše doplňuje diskuzní fórum, kde lze najít pomoc ostatních uživatelů.
AUTOMATICKÁ KONTROLA FUNKČNOSTI URL Jak už nadpis článku napovídá, rád bych představil snad nejpraktičtější skript, jenž ocení každý inzerent. Kontrola funkčnosti URL v kampaních. Nejednou inzerent změní odkazovou strukturu svého webu, zruší či přejmenuje vybranou sekci a s tím i cílovou adresu konkrétní stránky. Bez toho, že by informoval správce svých kampaní. PPC kampaně tak odkazují na neexistující stránky do chvíle, než si toho s odstupem všimne AdWords při automatických kontrolách či vy sami při náhodné kontrole.
Související články
8 způsobů jak vydělávat na internetu
V článku se dozvíš základní informace o různých způsobech jak vydělat peníze na internetu. Některé možnosti používají internet jen…
Jak správně používat měřicí parametry v PPC kampaních
Služba Google Analytics pomáhá velmi dobře poznat návštěvníky webu přicházející z placeného vyhledávání. Dozvíte se třeba, kolik si…
Russell Savage: Díky automatizaci mají PPCčkaři víc času zlepšovat výkon kampaní
Tvorba a hlavně optimalizace PPC kampaní je často pořádný kus práce. A spoustu věcí možná ani neděláme. Protože by to bylo příliš…