Jak správně používat měřicí parametry v PPC kampaních

blog.h1.cz, 23. března 2010 ve 11:06:07, 121x přečteno

Služba Google Analytics pomáhá velmi dobře poznat návštěvníky webu přicházející z placeného vyhledávání. Dozvíte se třeba, kolik si prohlédli stránek, kolik času na webu strávili nebo v jaké části nákupního procesu odešli. Přestože nástroje pro sledování výkonu kampaní pomocí měření konverzí mají i samotné PPC systémy AdWords a Sklik, v Google Analytics uvidíte mnohem víc zajímavých informací. Předtím ale musíte své inzeráty správně označit pomocí měřicích parametrů.

Možnosti propojení Google AdWords s Analytics a výhody a nevýhody automatického i manuálního označování odkazů podrobně rozebíral před časem Honza Tichý na své přednášce Open Monday. Manuální označování cílových URL v inzerátech parametry, pomocí kterých návštěvníky z PPC kampaní v Google Analytics rozlišíme od návštěvníků z přirozených výsledků vyhledávání, je stále v mnoha případech řešením vhodnějším.

Pro ty, kteří ještě netuší, co to vlastně měřicí parametry jsou, připomenu, že se jedná o jakési značky s vámi definovanými hodnotami. Připojíte je k adrese, na kterou na vašem webu cílíte. Měřicí parametry pro Google Analytics začínají na utm_.

Pro správné započítání návštěvy jsou povinné pouze parametry utm_source (zdroj, např. sklik) a utm_medium (cpc; GA pak správně zařadí návštěvníka do statistik s přístupy z placených výsledků vyhledávání). Doporučuji si však označovat všechny cílové URL i parametrem utm_campaign, jenž značí úroveň členění v účtu, nejčastěji tedy kampaně. Tato nenáročná úprava vám v budoucnu přinese zajímavé informace o různých návštěvnících z PPC systémů. Zjistíte, že lidé přicházející skrze kampaně s obecnými klíčovými slovy (elektronika, fotoaparáty…) se svým chováním odlišují od návštěvníků z produktové kampaně. Tu cílíme na uživatele vyhledávající konkrétní typ výrobku, odkazujeme je přímo na stránku s tímto výrobkem.

Pokračování na: blog.h1.cz

Související články

Cookie lišta v PPC: jak uhlídat PPC kampan?

Že s novou opt-in cookie lištou klesnou tržby nam??ené v Google Analytics a PPC systémech si dal dohromady snad každý. V PPC komunit? celkem…

Jak se stát PPC?ka?em

Poslední dobou se m? ?ím dál víc lidí, v?tšinou za?ínajících marketér?, ptá na to, co to vlastn? obnáší, živit se jako PPC?ka? p?i…

Priming: Jak nabourává psychologii p?emýšlení?

Priming ?i také priming effect je kognitivní zkreslení a dochází k n?mu tehdy, když vystavení jedince ur?itému podn?tu ovlivní jeho reakci na…


Komentáře

(nezobrazuje se)