1000 nebo 100 000 e-mailingů? Přepis prezentace z konference Dny iDirektu
madcow.cz, 30. ledna 2010 ve 11:37:19,Vždy mě překvapí otázka, jak velkou databázi by měl klient mít, aby se mu e-mailing vyplatil. 1000 nebo 100 000 kontaktů? Dokazuje totiž to, že lidé z marketingu stále vidí e-mailing jako direct mail překlopený do elektronické podoby. Označení eDM vypovídá za vše.
I když takový pohled na e-mail marketing je dávno překonaný, můžeme se s ním setkat stále. Ano, existují služby, přes které můžete poslat 100 000 e-mailů za několik tisíc korun, nebo můžete využít nabídky na různých web fórech, kde vám majitelé nejrůznějších portálů slíbí rozesílku na deset tisíc za několik set korun.
Vždy ale půjde o naprosto vyhozené peníze. Současný trend v e-mail marketingu je totiž naprosto jiný. K překvapení řady marketingových oddělení jsme přešli z fáze bombardování eDM do stavu, kdy se snažíme vytvořit dlouhodobý vztah. A budovat si vztah přes databázi uživatelů warez fóra, kteří se po večerech baví krádežemi software nejrůznějšího druhu, asi není nejlepší nápad.
Jak se tedy na e-mailing dívat v dnešní době? Představte si, že je to pozvánka na party pro vaše nejlepší klienty. Čím to je, že některé party jsou nabité tak, že se tam jen těžko vejdete, a některé firemní večírky zejí prázdnotou, uprostřed které sedíte vy a váš marketingový asistent?
Související články
Kognitivní zkreslení: Knihy, p?íklady a výzkumy
Kognitivní zkreslení je systematická ?i systémová p?irozená chyba v myšlení lidí, ke které dochází, když lidé zpracovávají a…
Jak jsem dostal E-2 Víza (od ctenare blogu Petra)
Nejprve bych cht?l up?ímn? pod?kovat Johnovi za to, že stvo?il tento blog a svou knihu o podnikání v USA! Myslím si, že John pozitivn? ovlivnil…
P?ipravte PPC kampan? na rok 2017
Dnes jsem m?la na E-Business Akademii dvacetiminutovou p?ednášku se stejnojmenným názvem. A protože tohle téma se do dvaceti minut narvat fakt…