Právní kancelář žaluje SEO agenturu

404m.com, 27. května 2014 ve 22:13:03, 18x přečteno

Právní kancelář Seikaly & Stewart žaluje SEO agenturu za porušení Google příručky pro webmástry (Google SEO guidelines). Konkrétně za budování odkazových farem, které spadají pod Black hat SEO (když se to chytře udělá dalo by se mluvit i o gray hat SEO). Z oficiálního vyjádření není jasné zdali právní kancelář obdržela nějakou penalizaci anebo jen není spokojena s výsledkem. Z přibližně 6720 zpětných odkazů totiž na jejich stránky vede jen 188 použitelných. (zdroj Lawyers Sue SEO Firm For Violating Google Guidelines)

Google tančí jak se mu zlíbí. Menší úprava algoritmu anebo jen designu může vést k velkým ztrátám návštěvnosti. Vzpomeňme třeba na Google images. Když byly pouze malé náhledy stránek, tak se přes tuto službu dali získat poměrně jednoduše tisíce návštěvníků (otestováno). Po změně úbytek o vyšší desítky procent. Jak tedy vypočítat případnou škodu, když nevíme co by stejně bylo? Budeme vycházet z teoretického odkazu, že každý chybějící návštěvník si něco mohl koupit jako u výpočtu náhrad škod za pirátství?

Pamatujete na guest posty? Jednu dobu to byl velký hit a kdo je nepoužíval nebyl in, protože i Google je schvaloval. No a pak je přestal schvalovat a rozdával i penalizace. Například dnes je v pohodě pokud si uděláte web pro virální kampaň. Ta se rozjede spousta lidí na web odkáže a když se provalí kdo za ní stojí, nahodí se reklama (odkaz). Odkazy jsou samozřejmě přirozené. Jenomže pokud se do takové virální kampaně vloží třeba padesát tisíc, tak už se vlastně jedná o nákup odkazů i když přirozených. Bez peněz by přece nebyla tak virální. Anebo alespoň odkaz ze stránek kampaně by měl být nofollow, jde přeci o reklamu. Hranice mezi tím co se smí a co ne je často nejen tenká ale hlavně sporná.

Už samotné SEO je dneska zavádějící. Agentury přechází ze SEO na SEM, protože search engine marketing otvírá daleko více možností a jen tak popři práci se díky propagaci zvedá i návštěvnost. Pokud vynecháme optimalizaci samotných stránek, aby je chápal i robot vyhledávačů, tak nám toho ve white hat SEO moc nezbude za co by se mohlo platit.

Pokračování na: 404m.com

Související články

Prodané .cz domény 7. – 13. ?íjna

Tentokrát se o první místo d?lí dv? domény, které se prodaly za 3,2K CZK. První z nich je mischmasch.cz. Už byla p?evedena na nového…

5 nástrojů, které potřebujete na mobilní SEO!

Tvořte, komunikujte, analyzujte, budujte a přispívejte z Vašeho mobilu, respektive ze smart phonu. Jednoduše dělejte SEO z mobilu. Nebojte si…

Test PPC agentur: Výběr pokračuje (3. díl)

Vyřadil jsem třetinu nabídek a zbývá 23 agentur. Podaří se najít vhodnou nabídku na vytvoření “naší” PPC kampaně nebo budou…


Komentáře

(nezobrazuje se)