
Z letošního Brand Restartu ve mn? nejvíce z?stala ur?it p?ednáška Hanky Klou?kové o podv?domí a jeho testování v reklam?. I když v?tšinu v?cí tak by tak n?jak ?lov?k odhadl, tak takhle p?kn? ucelenou, poutavou a p?ínosnou p?ednášku jsem dlouho neslyšel.
Pro správné asociování se zna?kou pot?ebujeme, aby ?lov?k m?l silné spojení obou termín?. Nejen v?domé – ale i podv?domé. V americké spole?nosti vám na deklara?ní úrovni odpoví v?tšina lidí, že vzd?lání + b?loch je dobrá kombinace a vzd?lání + ?ernoch je skoro stejn? dobrá kombinace. Na podv?domé úrovni je ale zásadní rozdíl, kdy u ?ernocha je mnohem delší ?as odpov?di. Lidé to nemají tak p?irozen? spojené, musejí p?emýšlet.
Jak bylo vid?t na p?íkladu vzd?lání, tak v?domá a podv?domá rozhodnutí nejsou vždy v souladu. V poslední ?tve?ici slogan? upoutá, že druhá nejlepší v?domá odpov?? je v podv?domí na tom nejlépe.
Záv?rem ješt? n?kolik tip?. Zárove? Hanka mluvila také o tom, pro? není úpln? zásadní mít výrazné logo po celou dobu spotu, což se ?asto zmi?uje jako nezbytné (p?íliš mnoho vjem?).
Související články
Project Restart 2024: Projekty, krize, procesy i motivace
Na Restart jsem jel dv? hodiny autem tam, dv? hodiny autem nazpátek a musím ?íct, že cesta zp?t byla dobrá v tom, že si ?lov?k mohl v klidu…
IPO Gevorkyan
P?ed pár dny m? zaujala informace o plánovaném IPO spole?nosti Gevorkyan na BCPP trhu START. Zahlédl jsem jen zb?žn?, že to bude velké,…
Brand positioning: Co je + p?íklady zna?ek
Silná positioning zna?ky je pro všechny firmy, které usilují o úsp?ch naprostou nutností. D?kazem jsou ?ísla. Zna?ky, které jsou konzistentn?…